خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

وضعیت اعتیاد در قزوین نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۷۲۵

استاندار قزوین گفت: در حال حاضر وضعیت اعتیاد در استان نگران کننده است و شاهد نرخ بالای اعتیاد بین دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم که یکی از آن کم توجهی و عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به پیشگری از اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، پس از تبریک هفته بسیج گفت: از نیروهای جهادی بسیج و سپاه انتظار داریم برای مقابله با اعتیاد تلاش کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: اطلاع رسانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند؛ باتوجه به اینکه رتبه درگیری دانش‌آموزان قزوین به اعتیاد در سطح کشور بالا است، باید در کنار ریشه یابی علل این موضوع، اطلاع رسانی در این حوزه افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: ایران تنها کشوری است که تا این میزان مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته و از این رو مقابله جدی با این توطئه دشمنان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر نقش اعتیاد در افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتیاد مادر تمام بزه‌های اجتماعی است و قطعا یک طرف افزایش آسیب‌های مانند سرقت‌های خرد اعتیاد قرار دارد و برنامه ریزی جدی برای مقابله با معتادان متهاجر ضرورت دارد.

اعلایی بیان کرد: استفاده از تمام توان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد و باید در اولویت قرار گیرد و عادی انگاری اعتیاد خطری جدی برای جامعه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: براساس قانون مجموعه مدیریت شهری نیز در مقابله با اعتیاد وظایفی را به عهده دارد و حتی کمک به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر سبت به برخی اقدامات عمرانی مانند رنگ آمیزی جداول و معابر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اعلایی گفت: برای کاهش اعتیاد در جامعه لازم است برنامه ریزی منسجم‌تری داشته باشیم و هر دستگاه ایده و راهکار خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز