خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تحویل ماهانه حدود ۱۰ کودک به عنوان فرزند خوانده به خانواده ها توسط موسسه شکوه مهر/خیرین بزرگترین حامی ما هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۵۵۹

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر گفت: ماهانه ۷ تا ۱۰ فرزند به عنوان فرزند خوانده توسط این موسسه خیریه تحویل خانواده ها می شود.

محمدهادی اشرافی بجستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: موسسه خیریه بوستان شکوه مهر وظیفه حمایت از کودکا بی سرپرست دارای معلولیت ذهنی و غیره را برعهده دارد. 

وی با بیان اینکه ما سه مرکز توانبخشی برای کودکان بی سرپرست کم توان ذهنی داریم افزود: کم توانان شدید ذهنی ما ۷۵ نفر هستند در آسایشگاه پناهندگان ضامن آهو، کودکان کم توان ذهنی متوسط ما ۱۵۰ نفر در آسایشگاه شهید بهشتی و کودکان کم توان ذهنی بی سرپرست مرزی (خفیف) در خانه پناهگاهی شکوه مهر قرار دارند که ۲۰ کودک آنجا هستند.

اشرافی افزود: ما برای آنها بر مبنای وضعیت معلولیتی که دارند آموزش ها و خدمات توانبخشی متناسب را در نظر گرفته ایم و همه کودکان تحت آموزش و خدمات توانبخشی هستند.

وی اظهار کرد: در آسایشگاه بهشتی دو گروه کودک تقویت پذیر و آموزش پذیر قرار دارند، تقویت پذیرها آموزش خودیاری و تربیتی دارند و آموزش پذیرها آموزش فنی حرفه ای می‌بینند. 

مدیر آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد با بیان اینکه کودکان ما به مدرسه می روند و در ساعات تعطیل هم آموزش می‌بینند گفت: برای کودکان بی سرپرست سالم ما یک خانه فرزندان داریم که ورودی کودکان بی سرپرست ۲ تا ۶ سال استان خراسان رضوی است به نام شکوه مهر ۵ با ظرفیت ۵۰ نفر که در آنجا پذیرش به صورت موقت است. 

اشرافی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم در آنجا اگر مشکلات پزشکی داشته باشند آنها را درمان کنیم و تست های متفاوتی از افراد می‌گیریم، همچنین سعی داریم که آنها را به خانواده هایشان برگردانیم و مشکل خانواده را با هماهنگی قوه قضاییه حل کنیم و اگر خانواده مناسب نداشته باشند، بستگان آنها به عنوان خانواده جایگزین در نظر گرفته می شوند و ما به آنها خدمات ارائه می دهیم. عملا هزینه به عهده ما و نگهداری نزد افراد سرپرست خواهد بود. 

وی بیان داشت: کودکانی که بی سرپرست هستند را با هماهنگی قوه قضاییه و بهزیستی به خانواده های فرزند پذیر به مدت ۶ ماه تحویل می‌دهیم و اگر سازگاری کامل داشتند شناسنامه برای آن کودک صادر می شود و ماهانه ۷ تا ۱۰ فرزند به عنوان فرزند خوانده تحویل خانواده ها می شود.

وی ادامه داد: ما یک خانه فرزندان هم برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال داریم و خانه دیگری هم برای ۱۲ تا ۱۸ سال داریم. آنها تحصیل می‌کنند و در سه ماه تعطیلی هم آموزش فنی می‌بینند.

اشرافی گفت: ما تنها موسسه خیریه ای هستیم در مشهد که واحد آموزش عالی هم داریم و در مرکز آموزش علمی کاربردی شکوه مهر در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیریم و در تلاشیم که برای کارشناسی ارشد هم مجوز بگیریم. 

مدیرعامل موسسه خیریه بوستان شکوه مهر با بیان اینکه ما حدود یکسال هست که فرا استانی شده ایم و در خارج از استان خراسان رضوی هم فعالیت می‌کنیم گفت: هزینه های ما از طریق کمک های مردمی و خیرین است.سازمان بهزیستی برای تعدادی از کودکان ما یارانه ای در نظر گرفته است که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه های ما را جبران می‌کند که این میزان کافی نیست.

وی افزود: در دوران کرونا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدیم و کمک های خیرین هم کاهش یافت، با توجه به وضعیت مجموعه از تمامی خیرین درخواست داریم مهربانی و کمک خود را نسبت به مجموعه خیریه دریغ نداشته باشند و همانند همیشه ما را یاری دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز