خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

باید از این فرصت‌ها در بهبود خلق ثروت استفاده کرد / ایجاد فضاهای اشتغال از وظایف شهردار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۵۳۲

استاندار مرکزی گفت: اراک از کانون‌های شهری مهم کشور است که ظرفیت بالای صنعتی دارد و باید از این فرصت‌ها ضمن بهره‌گیری در بهبود فرصت‌های شغلی، خلق ثروت، افزایش تولید در راستای بالابردن مسئولیت های اجتماعی و فرایندهای زیستی و همچنین برای مهار آلاینده‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده در مراسم تودیع و معارفه شهردار اراک، افزود: با وجود تلاش‌هایی که در راستای سالم‌سازی فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی انجام شده، اما متأسفانه شاهد افزایش تعداد روزهای آلوده به دلیل حجم بالای ریزگردها و حاکمیت خشکسالی هستیم.

وی ادامه داد: خشکسالی و روند نزولی بارش‌ها در یک سال اخیر آسیب دیگری به نام تشدید آلایندگی هوا را در پی داشته است و این مسئله در کنار خشکی مزارع و کاهش تولیدات کشاورزی، بسیار چالش‌ برانگیز است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه انتخاب شهردار از وظایف اصلی شوراهای اسلامی است، اظهار داشت: امید است شهردار جدید با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک و تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی برنامه مناسبی در راستای کاهش آلودگی هوا تدوین کند.

آقازاده تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیریت شهری جدید نیازها و مطالبات به حق شهروندان را محقق کند و گام‌های موثری در راستای انجام فعالیت های فرهنگی، عمرانی، افزایش نشاط اجتماعی مردم و همچنین مقابله با آلودگی هوا با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم گفت: شهردار باید از طریق تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی و عمرانی بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند. همچنین ایجاد بستر مناسب کسب و کار و فضاهای اشتغال در محله‌های محروم شهر از دیگر وظایف شهردار است که باید این موضوع به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد.

سید وحید میرنظامی افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر ششم، محله‌محور و مسجدپایه است و توجه به نحوه زندگی مردم با وجود مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری در اولویت های برنامه شورای شهر اراک است.

وی ادامه داد: در سال جاری روزهای آلاینده هوا در اراک روند صعودی داشته و در این راستا امید است شهردار منتخب، این چالش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد چرا که اراک به جهت هوا، آب و خاک دچار بحران است.

رئیس شورای شهر اراک اظهار داشت: شورای اسلامی شهر اراک در ارزیابی های نخستین از بین 43 گزینه به انتخاب واحد رسید و این انتخاب به‌ عنوان بهترین گزینه برای فرماندهی عملیات مدیریت شهری است.

شهردار جدید اراک نیز در این مراسم گفت: شهر اراک 8000 هکتار وسعت دارد و هر نقطه از این شهر، برای شهرداری و شورای شهر، تمامیت اراک محسوب می‌شود و در این راستا تقویت امکانات برابر، با جدیت دنبال می‌شود.

علیرضا کریمی افزود: اجرای طرح جامع و تفضیلی و سایر اسناد مصوب در حوزه‌های شهری در رویکرد جدید شهرداری اراک دنبال می‌شود. همچنین انضباط مالی، شفافیت در امور، پیگیری نظامند برای جلوگیری از فساد و رانت خواری از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ترویج گفتمان و روحیه خدمت، پیگیری توسعه متوازن و عدالت محوری، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی، ارتقای نشاط اجتماعی، اداره شهر با روش‌های نوین و علمی محور مدیریتی، استفاده از ظرفیت افراد شایسته، با تجربه و کار آمد و ارتباط مؤثر با رسانه‌ها از مهمترین رویکرد شهرداری اراک است.

در این مراسم علیرضا کریمی به عنوان شهردار جدید اراک معرفی و از خدمات محمد جعفرپور سرپرست پیشین شهرداری اراک تقدیر شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز