خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:

بیش از ۱۵ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع قزوین برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۹۱۲

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت سیب زمینی از سطح مزارع کشاورزی استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود طی سال جاری ۱۵ هزار و ۷۵۰ تن سیب‌زمینی از مزارع این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی با اشاره به برداشت سیب زمینی از مزارع استان گفت: سطح زیر کشت سیب زمینی در سطح استان حدود ۳۵۰ هکتار بوده و طبق برآوردهای کارشناسی انجام شده، متوسط عملکرد محصول در هر هکتار حدود ۴۵ تن برآورد می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: عمده ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع کشاورزی استان آگریا، مارفونا و سایر ارقام هیبرید است.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح زیر کشت محصول سیب زمینی با سطح زیر کشت ۲۸۵ هکتار مربوط به شهرستان آوج است، باتوجه به حساسیت بالای اسن محصول نسبت به شوری و امکان رشد در مناطق خنک و سرد توصیه می‌شود این محصول در این مناطق و محیط‌ها کشت شود.

این مسئول ادامه داد: داشتن زمین‌های مناسب کشت سیب زمینی و آب و هوای مناسب و مساعد باعث شده شهرستان آوج قطب اول تولید این محصول در استان باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر برداشت محصول از سطح مزارع استان بصورت نیمه مکانیزه و به وسیله دستگاه سیب زمینی‌کن انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز