خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

پوشش کامل واکسیناسیون قزوین از 50 درصد عبور کرد/ تزریق دوز سوم برای هزار نفر از کادر بهداشت و درمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۵۳۱

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون حدود 507 هزار نفر از افراد بالای 18 سال استان دو دوز واکسن کرونای خود رادریافت کرده و پوشش کامل واکسیناسیون در استان به 52 درصد رسیده و بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گفت: تا کنون یک میلیون و 375 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده که 868 هزار دوز آن که شامل 83 درصد جمعیت بالای 18 سال است برای دوز اول بوده است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: همچنین 80 هزار نفر از افراد 12 تا 18 سال نیز واکسن دریافت کرده‌اند که 75 درصد جمعیت این رنج سنی را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: دوز بوستر واکسن نیز برای کادر بهداشت و درمان استان تزریق می‌ود و تاکنون هزار نفر از افراد واجد شرایط که 6 ماه از زمان دوز دوم آنان گذشته دوز سوم را نیز دریافت کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: بیماران خاص و دارای نقص سیستم ایمنی نیز می‌توانند در صورت داشتن شرایط برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند؛ که البته لیست این افراد از طریق معاونت درمان و انجمن‌ها درحال جمع آوری و ابلاغ به مراکز واکسیناسیون است.

وی درباره واکسن‌های موجود در استان اظهار کرد: در حال حاضر سبد واکسن استان متونع‌تر شده و دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال و واکسن‌های سینوفارم، برکت و آسترازنیکا برای هر دو نوبت اول و دوم افراد بالای 18 سال تزریق می‌شود.

فیض اللهی افزود: واکسن بهارات نیز برای تزریق اتباع خارجه در اختیار استان قرار گرفته و اتباع می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر مراجعه برای دریافت واکسن گفت: باتوجه به اینکه رسیدن به ایمنی جمعی پوشش حداکثری در زمان کوتاه است، لازم است افراد برای مقابله با این بیماری و گرفتار نشدن در پیک بعدی که احتمال آن وجود دارد نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز