خبرگزاری کار ایران

برداشت گندم و جو در آبیک کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۱۲۸

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از کاهش ۳۰ درصدی برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی همت زاده در جلسه شورای خاکعلی گفت: به علت کاهش منابع آب دریافتی از سد طالقان و پدیده خشکسالی امسال ۵۵ هزار تن گندم برداشت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اضافه کرد: کشاورزان آبیکی امسال ۴۷ هزار تن گندم به سیلو‌ها تحویل دادند.

رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم در این جلسه از گفت: ۸۰ درصد از بخش بشاریات هز دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رحمانی افزود: با ایجاد دسترسی به امکانات بهداشتی در خانه‌های بهداشت روستا‌های این بخش روند واکسیناسیون بسیار امیدوار کننده است.

وی اضافه کرد: انتظار بر این است که ۲۰ درصد از جمعیت باقی مانده این بخش واکسن نوبت اول را دریافت کنند.

کمبود آب کشاورزی، پوشش شبکه اینترنت همراه، ارائه خدمات بهداشتی درمانی ساکنان روستاها، بهسازی معابر روستا، بازنگری طرح هادی روستا، واگذاری اسناد مالکیتی روستاییان، تسریع در روند صدور مجوزات احداث بنا از سوی بنیاد مسکن، جمع آوری پسماند روستایی و واگذاری تسهیلات اشتغال برای جوانان روستایی از جمله مسائل و مشکلات روستا‌های بخش بشاریات بود که از سوی نمایندگان شورا‌های این روستا مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز