خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت خبر داد؛

57 درصد مشکلات واحدهای صنعتی کمبودهای مالی و پیچیدگی های اداری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۹۱

معاون وزیر صمت، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: 57 درصد مشکلات واحدهای راکد صنعتی، کمبودهای منابع مالی و پیچیدگی های امور اداری است و تمامی دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند در این رایند همکاری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی رسولیان در دیدار با صنعتگران شهرستان شازند، افزود: در سال جاری برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای راکد اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده و از سویی دیگر نیز تفاهم‌نامه‌ای با بانک کارآفرینی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی منعقد شده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد از برنامه اولویت‌دار این وزارتخانه است و برای بازگشت این ظرفیت‌ها به چرخه کارسازی و تولید تمام ظرفیت‌های موجود به کار گرفته می‌شود.

معاون وزیر صمت، اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کشور شناسایی شده و دلایل رکود این واحدها نیز کارشناسی و تدوین شده است. این واحدها بر اساس اولویت‌بندی به چرخه تولید باز می‌گردند.

رسولیان با بیان اینکه تأمین کمبود ارز کشور در سال‌های گذشته را حوزه صنعت به دوش کشیده است، تصریح کرد: تنها راه توسعه کشور توجه به  تولید و حمایت از واحدهای کسب و کار در عرصه صنعت است که با جدیت در وزارت صمت دنبال می‌شود.

وی بیان داشت: تأمین زیرساخت‌ها در حوزه صنعت بسیار گران است، اما این فرایند کانون بهبودی اقتصاد و رونق سایر بخش‌ها است و تمام ظرفیت‌ها برای توسعه صنعتی کشور باید فعال شود.

معاون وزیر صمت، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تأکید کرد: 48 هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی در کشور وجود دارد و اعتبارات این بخش با وجود مشکلات اقتصادی 50 درصد افزایش یافته است.

درخواست تسهیلات برای اشتغال، پیشنهاد معافیت مالیاتی، رسیدگی به امور بورسی، توسعه فعالیت، ایجاد تصفیه خانه و حل مشکلات آب و برق از جمله مشکلات و مسائلی بود که صنعتگران شهرستان شازند با معاونت صنایع کوچک وزارت صمت در میان گذاشتند.

استان مرکزی حدود 3000 واحد صنعتی بزرگ و کوچک دارد و به عنوان دومین کانون صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنایع ایران شهرت دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز