خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

۱۲پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در استان هرمزگان به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۶۵

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان از افتتاح ۱۲پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ابراهیم جعفری تختی اظهار کرد: این سازه ها جهت مقابله با خشکسالی وافزایش تاب آوری منابع آب مناطق روستایی در مقابله با اثرات خشکسالی و کنترل سیل در شهرستان های بشاگرد، سیرک، جاسک، میناب، بندرلنگه و بستک همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این۱۲پروژه آبخیزداری با حجم ۱۵۰۰۰ مترمکعب سنگ و سیمان ، ۴۵۰۰۰مترمکعت عملیات خاکبرداری و خاک ریزی از محل اعتبارات ملی انجام شده که قادر است در سه نوبت آبگیری بالغ بر۶۴۰۰۰۰۰(شش میلیون و چهارصد هزار متر مکعب) از بارش های استان را استحصال و موجب تغذیه دشت ها، چشمه ها، قنوات و چاه ها شود.

معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ادامه داد: این سازه‌ها سبب افزایش تاب آوری منابع آب استان در مقابله با خشکسالی خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: استان هرمزگان دارای۸۴۰۰ سازه آبخیزداری اعم از سازه های ملاتی،خاکی، گابیونی، دربند و کش بند، بالغ بر۲۱۰هزار هکتار عملیات بیومکانیک انجام داده که در مجموع قادر هستند در سه نوبت آبگیری حدود۴۵۰میلیون متر مکعب آبگیری و دشت ها را تغذیه کنند.

وی افزود: در طول دو ماه سال جاری و اوج خشکسالی ها با توجه به بارش های جبهه مونسون در شرق، شمال و غرب استان سازه‌های آبخیزداری بالغ بر ۴۷میلیون متر مکعب استحصال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز