خبرگزاری کار ایران

دریافت نشان گواهی حد مجاز آلاینده‌ها برای سه واحد تولیدی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۹۵۱

رئیس گروه محیط زیست سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دو واحد تولید قارچ و یک واحد تولید توت فرنگی در این استان موفق به دریافت نشان گواهی حد مجاز آلاینده‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید ابیت با اشاره به دریافت گواهی حدمجاز آلاینده‌ها توسط سه واحد تولیدی در استان گفت: این واحدهای تولیدی شامل دو واحد تولید کننده قارچ خوراکی واقع در شهرستان‌های آبیک و بوئین زهرا با مجموع ظرفیت ۲۹۰ تن و یک واحد گلخانه توت فرنگی با ظرفیت ۱۵۰ تن است.

رئیس گروه محیط زیست سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: این سه واحد پس از طی مراحل قانونی و آزمایشات مورد تائید سازمان استاندارد موفق به اخذ نشان حدمجاز آلاینده‌ها شدند.

وی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اداره کل استاندارد استان به منظور ترویج تولید محصول سالم در خصوص صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اقدام می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون محصول ۲۱ واحد تولیدی بخش کشاورزی شامل قارچ خوراکی، توت فرنگی، سبزیجات، پسته، بادام و زیتون در سطح استان موفق به اخذ نشان گواهی حد مجاز آلاینده‌ها شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر درخواست نشان حدمجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی به طور داوطلبانه و با پیگیری‌های این دفتر انجام می‌شود و پس از انجام آزمایشات مختلف روی محصول تقاضا شده، اگر میزان آلاینده‌های آن محصول در حد مجاز بوده و با استاندارهای ملی مطابقت داشته باشد، به آن محصول نشان حدمجاز آلاینده‌ها و پروانه کاربرد آن اعطا می‌شود.

ابیت خاطر نشان کرد: اعطای این نشان به محصولات کشاورزی در واقع به مصرف‌کننده در مورد کیفیت محصول اطمینان خاطر می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز