خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کشت‌و صنعت‌ مغان خبر داد؛

آغاز برداشت چغندرقند در 1000 هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۴۱

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در استان اردبیل از آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در هزار و 51 هکتار از اراضی این شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسدالله محسن زاده در بازدید از آغاز عملیات برداشت چغندر قند پاییزه با اشاره به اینکه امسال در هزار و 51 هکتار از اراضی شرکت، محصول چغندرقند پاییزه کشت شده، اذعان کرد: کاشت چغندر قند پائیزه به منظور کاهش مصرف آب از طریق اصلاح الگوی کشت و تغییر زمان کاشت از بهار به پاییز و افزایش طول دوره بهره برداری کارخانه قند شرکت و همچنین در راستای خودکفایی در تولید شکر داخلی و تأمین نیازهای کشور  انجام گرفته است. 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: پس از سال ها تلاش و جدیت و آزمایشات مختلفی که با همکاری موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه بذر چغندرقند انجام شده، ارقام مقاوم به بولت (ساقه روی) که با شرایط آب و هوایی مغان سازگاری دارند، انتخاب شده و خوشبختانه در دو سال اخیر کشت محصول چغندر قند بصورت پاییزه در برنامه های امور زراعت شرکت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مناسب قطعات چغندرقند پاییزه از لحاظ تراکم بوته، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز، پیش بینی می شود عملکرد مناسبی از لحاظ راندمان ریشه در هکتار و عیار قند این محصول در این اراضی بدست آید.

محسن زاده با بیان اینکه کاشت چغندرقند بصورت پاییزه مزایای بسیاری از قبیل کاهش چشمگیر مصرف آب و کاهش مصرف سموم شیمیایی، اصلاح الگوی تناوب و افزایش طول دوره بهره برداری کارخانه قند مغان را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورمان درگیر خشکسالی های شدید می باشد، از کشاورزان چغندرکار بخش خصوصی برای توسعه کاشت چغندرقند پاییزه که نسبت به چغندرقند بهاره آب بسیار کمتری مصرف می کند دعوت کرده و اعلام می کنیم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز