خبرگزاری کار ایران

احمد مروی:

آستان قدس رضوی فعالیت اقتصادی خارج از موقوفات ندارد/ گفته‌ام حساب دفتر تولیت را هم بررسی کنند/ هیچ خط قرمزی در حسابرسی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۶۱۸

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان احمد مروی فعالیت اقتصادی خارج از موقوفات ندارد به همین دلیل نام سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی را به سازمان بهره‌وری موقوفات تغییر دادیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی در این خصوص افزود: تمام مجموعه‌های این آستان مقدس چه اقتصادی و چه فرهنگی زیر نظر بازرسی و حسابرسی هستند و هیچ خط قرمزی برای بازرسی و هیچ خانه خلوتی در این زمینه وجود ندارد.حتی گفته‌ام حساب دفتر تولیت را نیز بررسی کنند و ببینند هزینه‌ها و خرج‌ها طبق روال است یا خیر.

وی ادامه داد: مؤسسه‌ مفید راهبر که حسابرسی از دستگاه‌های وابسته به رهبری را انجام می‌دهد در آستان قدس رضوی فعال شده و در تمامی بخش‌های این آستان مقدس حضور یافته است و تأکید کردم هرچه می‌توانند حسابرسی کنند و ضعف‌ها را به دست آورند و هیچ خط قرمزی در حسابرسی وجود ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه بازرسی و حسابرسی باید به صورت جداگانه و قدرتمندانه در آستان قدس رضوی فعالیت‌ کنند گفت: بنا داریم شرکت‌های اقتصادی این آستان مقدس را با یکدیگر ادغام و تصدی‌گری آستان قدس رضوی را به حداقل برسانیم که کارهای مطالعاتی و کارشناسی در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: آستان قدس رضوی سازمان شفاف و پاسخگو است، عملکرد و برنامه ما مشخص است البته هنوز بخشی دیگر باید وارد حوزه شفافیت شود. معتقدیم شفافیت اعتماد مردم به آستان قدس رضوی را بیشتر می‌کند و به سود آن است زیرا آستان قدس رضوی مجموعه‌ مردمی است که مردم هزینه‌هایش را می‌پردازند و ما کارگزار مردم هستیم لذا مردم باید بدانند با نذورات آنان چه می‌کنیم.

مروی ادامه داد: آستان قدس رضوی فعالیت اقتصادی خارج از موقوفات ندارد به همین دلیل نام سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی را به سازمان بهره‌وری موقوفات تغییر دادیم که رسالت آن استفاده مناسب و افزایش بهره وری موقوفات مردم است.

وی گفت: در حد توان خود به استقلال اقتصادی و امنیت کشور می‌اندیشیم؛ در حوزه تولید دارو و ایجاد خودکفایی در حوزه سلامت، داروی فاکتور هشت را که مربوط به بیماران هموفیلی است تولید و نیاز کشور را تأمین کردیم به گونه‌ای که کشور نیاز به واردات این دارو ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حوزه فعالیت اقتصادی نگاه سوداگرانه و سودگرایانه نداریم و نگاه ما به خودکفایی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود: در زمینه کشاورزی کشور به دانه‌های روغنی احتیاج دارد و به همین دلیل به این مسئله ورود کرده‌ایم، زمین و بذر در اختیار کشاورزان قرار دادیم و با مدیریت و نظارت و آموزش به کشاورزان کمک می‌کنیم تا زمینه تولید داخلی فراهم شود و در فروش محصولات نیز به کشاورزان کمک می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه اهل واردات نیستیم چون به تولید داخل ضربه می‌زند و این را حرام می‌دانیم مگر برای مواد اولیه مورد نیاز، ادامه داد: بنا به گسترش شرکت‌های دانش بنیان داریم؛ نه اینکه شرکت بوجود بیاوریم بلکه از جوانان خوش فکر و خلاق در حد امکانات و توان خود حمایت می‌کنیم.

مروی گفت: شرمنده مردم و زائران هستیم؛ بنده اعتقاد دارم این زائران عزیز مهمانان حضرت امام رضا (ع) هستند. شرمندگی ما از این جهت است که نمی‌توانیم پاسخ دهیم. همه هزینه‌های ما از موقوفات و نذورات است. برخی نذورات خاص داریم که ویژه مهمانسرا است و نمی‌توانیم جای دیگری هزینه کنیم اما موقوفات ما آنقدر نیست که بتوانیم سالی یک بار زائر را از غذای حضرت بهره‌مند کنیم.

وی افزود: چهار چایخانه تدارک دیده‌ایم که سه واحد آن بهره برداری شده و واحد چهارم آن نیز در حال مکان‌یابی است تا در چهارگوشه حرم مطهر رضوی ایجاد شوند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم که به زائر خدمت کرده و زیارت را تسهیل نموده و تکریم زائر را حفظ کنیم؛ درصدی موفق بوده و در بخشی هم موفق نبوده‌ایم. زائر می‌گوید در فرودگاه گیت هست و محترمانه عبور می‌کنیم اما در اینجا جواب نمی‌دهد. در فرودگاه هر فلزی را باید تخلیه کرد اما اگر اینجا بخواهیم این کار را انجام دهیم صف کیلومتری ایجاد می‌شود و گیت‌هایی که بتواند این وضعیت را پاسخ دهد هنوز شکل نگرفته، با وزارت دفاع و شرکتهای دانش بنیان صحبت کرده‌ایم تا امنیت زائران را تامین کرده و زیارت را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز