خبرگزاری کار ایران

با پیگیری مردم و فعالان حقوق حیوانات اصفهان انجام شد؛

تغییر کاربری باغ وحش صفه به نقاهتگاه حیوانات /انتقال برخی گونه های باغ وحش به مناطق حفاظت شده

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۴۶

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بازدید عموم از باغ وحش صفه ممنوع و مقدمات تغییر کاربری آن به نقاهتگاه آغاز شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسین امیری اظهار کرد: پیرو دستور شهردار اصفهان مبنی بر ابلاغ تبدیل پارک وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه، براساس مطالبات مردم و فعالان حقوق حیوانات، پس از بررسی راهکارها و زیرساخت ها از صبح دیروز - دوشنبه 24 خرداد ماه-  مقدمات اجرایی شدن این دستور فراهم شد.

وی ادامه داد: مشخص شدن تکلیف باغ وحش صفه اصفهان یکی از مطالبات دوستداران محیط زیست و دوستداران حیوانات بوده است و در نهایت پس از دستور شهردار اصفهان با توجه به مطالبات مردمی تبدیل باغ وحش به نقاهتگاه اجرایی شد.  

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: بر این اساس از دیروز بازدید عموم ممنوع و مقرر شد در ابتدا تابلو باغ وحش به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات تبدیل شود، همچنین از این پس هیچگونه حیوانی خریداری نشود و تنها حیوانات بی سرپناه و یا زخمی که توسط محیط زیست تحویل می شود، در این محل نگهداری و تیمار شوند.

انتقال برخی گونه های باغ وحش به مناطق حفاظت شده  

امیری یادآورد شد: همچنین مقرر شد، طی هماهنگی با سازمان محیط زیست حیواناتی که امکان دارد در محیط طبیعی محافظت شده زندگی کنند، رها سازی شده و مابقی به محیط مناسب تر انتقال یابند.

وی با اشاره به پرندگان مستقر در باغ وحش تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 قطعه پرنده در این مکان نگهداری می شود که با توجه به هماهنگی صورت گرفته پرندگان ‌موجود طی چند روزه آینده و پس از واکسیناسیون نوع پرندگان، تحویل باغ پرندگان خواهند شد.

امیری در خصوص کروکودیل های باغ وحش گفت: کروکودیل و ایگواناهای موجود در باغ وحش تحویل باغ خزندگان مستقر در ناژوان خواهند شد تا در آنجا به صورت مناسب نگهداری شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز