خبرگزاری کار ایران

محمدی خبر داد:

پایش زیست محیطی هشتاد واحد صنعتی و خدماتی/ تعطیلی ۹ واحد صنعتی آلوده‌کننده هوا در نجف آباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۴۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد اصفهان گفت: همزمان با پایداری هوا و تشدید پایش میدانی از فعالیت ۹ واحد غیر مجاز آلوده کننده محیط زیست و هوا در این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد محمدی اظهار داشت: با توجه به پدیده وارونگی دما در ماه‌های سرد سال و افزایش تعداد روزهای آلاینده در چارچوب تشدید پایش‌های میدانی اجرای قانون هوای پاک در مصوبات جلسه اخیر استانی آلودگی هوا، طرح تشدید پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی با همراهی دادستان شهرستان در دستور کار اداره این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: در این پایش ها واحدهای صنعتی به دلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا و نداشتن مجوز با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و با دستور دادستان شهرستان نجف آباد پلمپ شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نجف آباد ادامه داد: این واحدها که در زمینه ریخته‌گری مواد فلزی فعالیت می‌کردند، با وجود شکایت متعدد مردمی و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی، برای برطرف شدن آلایندگی خود اقدام نکرده بودند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۸۰ واحد صنعتی و خدماتی  تا این لحظه مورد پایش زیست محیطی قرار گرفته است، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند؛ در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز