خبرگزاری کار ایران

فرماندار ویژه کاشان خبر داد:

25 هکتار اراضی دولتی در محوطه باستانی سیلک احصا می شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۴۵۸

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: حدود 25 هکتار اراضی عرصه سیلک در این محوطه باستانی که در مالکیت دولت است احصا می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی اکبر مرتضایی با اشاره به اقدامات هیأت امناء صندوق هدایت منابع آزاد سازی عرصه و حریم محوطه سیلک افزود: با توجه به مالکیت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره راه و شهرسازی در بخشی از اراضی عرصه سیلک، با پیگیری دبیرخانه عملیات نقشه برداری طبق حدود شناسایی پلاک های ثبتی سیلک انجام و همزمان با طی روند قانونی صدور سند، پیگیری های قضایی برای رفع تصرف و خلع ید از متصرفین برابر آراء صادره طی می شود.

وی با تاکید بر حفظ حقوق زارعانه تصریح کرد: نظر به اینکه اکثر محدوده ی عرصه سیلک، در ید متصرفین است، در صورت اثبات تصرف قانونی، حق ریشه طبق نظر هیات کارشناسی رسمی دادگستری پرداخت می‌شود و در صورت عدم حصول توافق طبق قانون تملک اراضی و املاک واقع در طرح های دولتی اقدام خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان به خارج شدن محوطه سیلک از محدوده شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با تلاش های شهرداری کاشان در ادوار گذشته برخی اراضی از طریق توافق به این شهرداری واگذار شده بود که حدود 1.7 آن به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری انتقال یافت.

مرتضایی بیان کرد: بر اساس مصوبات هیأت امناء آزادسازی سیلک و دستور استاندار اصفهان مبنی بر تأمین معوض پلاک‌های شرکت تعاونی مسکن کارکنان اداره دارایی که در حریم سیلک قرار گرفته است در تلاش هستیم بخشی از قطعات زمین تفکیکی  دولت در محدوده شهری با کاربری مسکونی به عنوان معوض به مالکان واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز