خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی اسقاط خودرو اردبیل؛

انباشت خودروهای فرسوده گلوگاه شهری را بسته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۰۱

رئیس انجمن صنفی اسقاط خودروهای فرسوده اردبیل با اشاره به اینکه 40 درصدی خودروهای که در اردبیل تردد می کنند، فرسوده هستند، گفت: انباشت خودروهای فرسوده و از رده خارج گلوگاه شهر اردبیل را بسته است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش بی رویه خودروهای فرسوده در استان اظهار کرد: انباشت خودرو های فرسوده جایی برای ورود خودرهای جدید به استان نمی دهد و به عبارتی گلوگاه شهری را بسته است.

وی با بیان اینکه اسقاط خودرو از سال 87 بصورت رسمی در کشور آغاز شده است، اذعان کرد: در دولت های متوالی ازین تاریخ نگاه متفاوتی به این بحث شده است به طوری که در سال 98 در کشور 7 هزار خودروی اسقاطی، سال 99، 13 هزار، 1401 نزدیک به 30 هزار و 1401 بالای 20 هزار خود روی اسقاطی در کشور وجود دارد که در سطح استان اردبیل آمار دقیقی در دست نیست.

به گفته مسئول اسقاط خودروهای فرسوده واتحادیه صنف مکانیکان خودروهای سبک و سنگین اردبیل وقتی بحث واردات خودرو در سالهای اخیر پیش آمد قرار شد، که حداقل به ازای ورود هر خودروی خارجی حداقل 4 و حداکثر 8 خودرو فرسوده از رده خارج شود به طوری که با لغو مصوبه واردات خودرو این موضوع نیز منتفی شد.

وی اذعان کرد: افزایش خودروهای فرسوده آثار متفاوتی مانند ورود خسارات متعدد به صنعت بیمه، افزایش مرگ و میر سالانه توسط تصادفات جاده ای، افزایش آلودگی شهری، تعطیلی کلان شهر که رابطه مسقیمی با آلودگی و خودروهای فرسوده دارد و... اینها بخشی از خسارت خودروهای فرسوده برای شهر و شهروندان می باشد.

40 درصد خودروهایی که در اردبیل تردد می کنند فرسوده هستند

جباری با بیان اینکه 40 درصد خودروهایی که در شهر تردد می کنند فرسوده هستند، یادآور شد: به نظر می رسد جلوگیری از واردات خودروهای خارجی، عمل نکردن خودروسازها به تعهدات و رعایت نکردن قوانین و اجرای مصوبات دولت از دلایل اصلی انباشت خودروهای فرسوده باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مکانیک ها در استان اردبیل نیز گفت: در سالهای اخیر طی جلساتی که با شورا و شهردای داشتیم درخواست ایجاد شهرک خودرویی را کردیم که متاسفانه با سنگ اندازی مسئولین شهری مواجه شد و به نتیجه نرسید.

وی اضافه کرد: 900 مکانیک فعال در استان داریم که در 13 رسته شغلی فعالیت می کنند به طوری که ازین تعداد  400 نفر پروانه فعالیت دارند و مابقی بدون پروانه فعالیت می کنند.

جباری گفت: افراد فعال در این صنف به دلیل مشکلات بیمه و اجاره های کمر شکن و در سالهای اخیر از این صنف رفته اند که جای تاسف دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز