خبرگزاری کار ایران

همزمانی اختتامه روستاهای دوستدار کتاب و انتخاب پایتخت کتاب ایران

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۷۹

مراسم پایانی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و همچنین اولین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران به طور همزمان روز شنبه ۲ اسفند در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و همچنین اولین دوره طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: از آنجا که این دو رویداد فرهنگی اهداف مشترکی از جمله توسعه عدالت فرهنگی، تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی و شناسایی برنامه‌های خلاق و ابتکاری در حوزه ترویج کتابخوانی داشته‌اند، تصمیم برگزارکنندگان براین اساس قرار گرفته که معرفی برگزیدگان هردو بخش در یک روز انجام شود.

به گزارش ایلنا؛ مرضیه مرآت‌نیا در ادامه افزود: درطول برگزاری این دو رویداد فرهنگی، نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله کتابخانه ملی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دفتر توسعه فرهنگی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، ستاد عالی کانون‌های مساجد، بانک آینده و همچنین یونسکو با این برنامه‌ها همکاری داشته‌ا‌ند که مسئولان و مقامات عالیرتبه این نهاد‌ها در مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت.

به گفته وی؛ دراین مراسم و در پایان برگزاری این دوره از جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، ۵ روستای برگزیده و همچنین ۵ روستای قابل تقدیر که بهترین برنامه‌ها و فعالیت‌ها را در خصوص ترویج کتابخوانی داشته‌اند معرفی خواهند شد. معرفی نامزدهای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران و هم‌چنین شهر برگزیده بخش دیگری از این مراسم خواهد بود.

مهلت ارسال طرح‌ها و برنامه‌ها به نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب ۱۵ آذر عنوان شده بود که در حال حاضر آثار در مرحله داوری قرار دارد.

شرکت در طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران نیز تا ۳۰ دی ماه تمدید شده است. در این باره مرات‌نیا تاکید کرد «از آن‌جا که زمان زیادی برای داوری آثار رسیده به پایتخت کتاب ایران وجود ندارد لازم است شهر‌ها برای شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران، طرح‌های خود را به گونه‌ای ارسال کنند که تا روز ۳۰ دی به دبیرخانه رسیده باشد چرا که داوری‌ها از اول بهمن آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز