خبرگزاری کار ایران

با موافقت وزارت بهداشت صورت می‌گیرد؛

شعبه بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأسیس می‌شود

کد خبر : ۸۸۷۷۶

با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای تأسیس شعبه بین‌المللی در این دانشگاه، سرانجام در نشست شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با این درخواست موافقت اصولی شد.

ایلنا: با پیگیری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای تأسیس شعبه بین المللی در این دانشگاه، سرانجام در نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این درخواست موافقت اصولی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این موضوع با ارسال نامه در تیر ۱۳۹۲ دکتر محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دکتر علی اکبر زینالو رییس این دانشگاه اعلام شده است و تأکید شده است که محل استقرار شعبه بین المللی دانشگاه، با نظر حوزه معاونت آموزشی این وزارت تعیین خواهد شد.

گفتنی است، موضوع تأسیس شعبه بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین که از مدت‌ها پیش مورد تأکید مسوولان این دانشگاه بود، با مکاتبه‌های متعدد نامه رییس این دانشگاه در بهمن ماه سال گذشته و اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری برای معاون آموزشی وزارت بهداشت، به طور جدیّ پیگیری شد و به نتیجه رسید.

در آخرین نامه رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به معاون آموزشی وزارت بهداشت اشاره شده است که در صورت دریافت مجوز تأسیس شعبه بین المللی، در نظر است ۸۳ دانشجو در رشته‌های دکترای حرفه‌ای و کار‌شناسی ارشد در این شعبه (در شهر آبیک یا محمدیه) مشغول به تحصیل شوند. طبق پیشنهاد دانشگاه، در مرحله اول، تعداد ۳۵ دانشجو در رشته دکترای حرفه‌ای پزشکی، تعداد ۲۰ دانشجو در رشته دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و تعداد هفت نفر دانشجو در هر کدام از رشته‌های کار‌شناسی ارشد بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، مدیریت خدمات بهداشتی ـ درمانی و پرستاری مراقبت‌های ویژه، جذب خواهد شد.

در اولین مکاتبه رییس دانشگاه نیز موقعیت جغرافیایی استان قزوین (همجواری با تهران، دارا بودن امکانات جاده‌ای و ریلی مناسب و قرار گرفتن در چهار راه ارتباطی غرب به شرق و جنوب به شمال کشور) که این استان را در وضعیت ممتازی از نظر آموزش عالی، جذب دانشجو و مدرّس قرار داده است (به گونه‌ای که حدود ده درصد از جمعیت یک میلیونی این استان را دانشجویان، که اکثراً غیر بومی هستند، تشکیل می‌دهد) ‌، دلیل توجیهی برای درخواست مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز