خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

انحلال دو كارخانه بزرگ قزوین غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۹

انحلال صنایع اسوه ایران و کارخانه لامپ الوند قزوین به ترتیب با 32 و 53 كارگر که اکثر آنان با سوابق بالا در آستانه بازنشسته شدن هستند، خلاف قانون است.

ایلنا: یك فعال كارگری در قزوین با غیر قانونی خواندن مراحل انحلال دو کارخانه بزرگ این استان، خواستار بررسی دلایل انحلال كارخانه‌های «صنایع اسوه ایران» و «لامپ الوند» از سوی مسئولان استانی شد.

به گزارش ایلنا؛ «عید علی کریمی»  مدعی «صوری» بودن انحلال این دو كارخانه شد و گفت: انحلال صنایع اسوه ایران و کارخانه لامپ الوند به ترتیب با 32 و 53 كارگر که اکثر آنان با سوابق بالا در آستانه بازنشسته شدن هستند، خلاف قانون است.

این فعال كارگری ادامه داد: در اطلاعیه ای که از سوی کارفرمای این دو کارخانه به کارگران ابلاغ شده دلیل انحلال کارخانه کاهش فروش محصولات و گران شدن مواد اولیه تولید ذکر شده است با این حال یکی از کارفرمایان با تغییر نام کارخانه به صنعت اسوه ایرانیان، و دیگری با ادعای انتقال کارخانه به شهرک صنعتی لیا و فروش املاک و مستقلات، کارخانه همچنان به تولید خود ادامه می دهند.

كریمی با بیان اینکه انحلال این دو کارخانه سبب بیکاری کارگران آنان شده است اظهار داشت: تکلیف نهایی کارگران این دو کارخانه که دارای سوابق بالایی هستند هنوز مشخص نیست و کارفرمایان این دو کارخانه پیش از انحلال باید شرایط بازنشسته شدن کارگرانی که در شرف بازنشسته شدن بودند را فراهم می‌کردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین در خاتمه با بیان اینکه مسئولان پی گیر شرایط فعالیت این کارخانه ها  بعد از اعلام انحلال باشند اظهار داشت: در صورت عدم پی گیری های مراجع قانونی، امکان افزایش انحلالهای سوری در میان سایر کارخانه های که شرایط مشابهه این کارخانه ها را دارند رواج می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز