خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین در مجلس:

اجرای طرح‌های روان درمانی در زندان قزوین آثار مثبتی دارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۸۸

نظارت كامل بر رفتار زندانیان بااجرای طرحهای روان درمانی از جمله برنامه هایی است كه در باز گرداندن زندانیان به آغوش جامعه وباز سازی شخصیتی وروحی وروانی آنان آثار بسیار مثبتی رادرپی داشته است.

نماینده مردم قزوین، آبیك و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت كامل بر رفتار زندانیان با اجرای طرحهای روان درمانی از جمله برنامه هایی است كه در باز گرداندن زندانیان به آغوش جامعه و باز سازی شخصیتی و روحی و روانی آنان آثار بسیار مثبتی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ داود محمدی در حاشیه بازدید از زندان مركزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا افزود:در حال حاضر ورودی زندانیان با جرائم مواد مخدر استان به 24 درصد تقلیل یافته كه به مراتب پایین تر از درصد نرم كشوری است.

وی علت كاهش آمار را اجرای دقیق برنامه های كنترل مبادی ورودی موادمخدر ود رمان اعتیاد در سطح زندانها برشمرد و اظهارداشت: بابهره گیری از آموزش های بی وقفه کارکنان و استفاده از فن آوری ها آمار تكرار جرائم مواد مخدر كاهش چشمگیری داشته است.

محمدی عنوان كرد: طبقه بندی زندانیان نیز بر حسب جرم و شخصیت آنها از جمله اقدامات ارزنده ای است كه بدآموزی ها و تأثیرات منفی را منتفی ساخته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به سایر اقدامات صورت گرفته در زندان اشاره كرد و گفت: توانمندسازی زندانیان از حیث حرفه آموزی و كسب مهارتهای كار و پیشه، مشاركت و تقویت تولید با كارخانجات سطح استان به منظور ایجاد اشتغال زندانیان وآموزش های حرفه آموزی از جمله اقدامات قابل ملاحظه ای است كه در زندانهای قزوین صورت گرفته است.

محمدی تأكید كرد: ارتقاء سطح آموزشی وتحصیلی زندانیان ازجمله برنامه هایی است كه منجربه تغییر فرهنگ مجرمین خواهد شد وخروجی آن كاهش جمعیت كیفری است.

وی ضمن تشكر از زحمات مدیریت وپرسنل خدوم اداره كل زندانهای قزوین بیان كرد:به ارتقاء سطح تحصیلی زندانیان توجه ویژه ای شده است وتمامی زندانیان داوطلب مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسؤل ارائه خدمات مناسب بهداشتی ودرمانی،برگزاری كلاسهای آموزشی در حوزه مباحث فرهنگی ومذهبی بویژه حفظ وقرائت قرآن،ترویج ورزش وسلامت جسمانی وروانی زندانیان، انجام كارهای عمرانی ضروری و تقویت بنیه فیزیكی فضاهای كاربردی را از دیگر اقدامات برجسته زندان مركزی  برشمرد وگفت:بحمداله در زندانهای قزوین به همه ابعاد زندانبانی توجه شده واوقات فراغت زندانیان به بهترین شكل ممكن در زندان سپری می شود.

محمدی در پایان اقدامات امنیتی را زیر بنای همه برنامه ها وفعالیتهای زندان برشمرد واذعان داشت:در صورتی اقدامات تربیتی مؤثرخواهد بود كه نظم وامنیت در زندان حاكم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز