خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین خبرداد:

بهره‌برداری از 274 پروژه با هدف تحول در شهر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۸

پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات با اعتبار 16میلیارد تومان با حمایت استانداری، شورای شهر و تلاش مجموعه مدیریت و كاركنان شهرداری و همراهی صبورانه شهروندان 74روز زودتر از موعد به بهره‌برداری رسیده است.

ایلنا - قزوین: شهردار قزوین گفت: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات با اعتبار 16میلیارد تومان با حمایت استانداری، شورای شهر و تلاش مجموعه مدیریت و كاركنان شهرداری و همراهی صبورانه شهروندان 74روز زودتر از موعد به بهره‌برداری رسیده است و این اقدام ارزشمندی برای تحول در شهر قزوین است.
 
به گزارش ایلنا؛ مسعود نصرتی صبح امروز در آیین افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح سید حسن نصراله، سرداران و ارتباطات و كلنگ زنی بوستان آفرینش(به عنوان بزرگترین بوستان درون شهری قزوین) كه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: 274پروژه بزرگ با هدف تحول اساسی در شهر قزوین تا سال 1400به همت مدیریت شهری به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به اینكه در سال گذشته در سوم مهرماه همزمان با افتتاح 2 تقاطع غیرهمسطح 9دی و 7دی عملیات عمرانی 3تقاطع غیرهمسطح دیگر آغاز شد، بیان كرد: 3 تقاطع غیرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات باید در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد كه با توجه به اضافه شدن دو پروژه اصلاح هندسی میدان شهید بابایی و میدان لشكر توانستیم با تاخیرات مجاز در بهره برداری از هر پروژه این پروژه‌ها را 74 روز زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.
 
نصرتی با بیان اینكه سرعت در بهره‌برداری از این پروژه‌های مهم در كنار كیفیت یك ركورد خوبی در كشور است و از نگاه عمرانی بی‌نظیر می‌باشد، گفت: باید از همه كسانی كه در این راه به مدیریت شهری كمك كردند تا بتوانند زودتر از موعد این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانند تشكر كرد.
 
شهردار قزوین با تقدیر و تشكر از استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی ذیربط بیان كرد: حاصل همدلی و همكاری در اجرای این پروژه افتتاح زودهنگام پروژه و بهره‍برداری شهروندان این پروژه‌های مهم است.
 
این مقام مسوول با اظهار اینكه همزمانی در اجرای 13پروژه تقاطع غیرهمسطح نشان از همدلی و ویژگی‌های منحصر به فرد شهر قزوین است، افزود: به یاری خداوند 13 تقاطع غیرهمسطح در شهر قزوین در دست احداث است كه در كنار این پروژه‌ها احداث 11برج، تملك بافت های فرسوده هادی آباد و حاج چروك، شهید انصاری و احداث بلوار شرق ملاصدرا و امام علی(ع) در دستور كار این مدیریت قرار دارد كه همزمانی در اجرای این پروژه‌ها كاری ارزشمند است.
 
 وی اضافه كرد: با همزمانی اجرای پروژه ها سختی ها و فشارهای زیادی به شهروندان وارد می‌شود كه شهروندان با محبت این سختی ها را در راستای تحول در شهر قزوین تحمل كردند و همراه ما بودند و جای دارد از تمام شهروندان تشكر كرد.
 
نصرتی با بیان اینكه مدیریت شهری قزوین از سال های 89 تا 91 اجرای برنامه های كوتاه مدت، از سال 92تا95 اجرای برنامه بلند مدت و از سال 95 تا سال 1400اجرای برنامه های بلند مدت را در دستور كار قرار دارد، بیان كرد: از  748 پروژه كه در دستور كار مدیریت شهری قزوین قرار داشت بعد از پالایش و نگاه كارشناسی و ضرورت اجرای آن 273 پروژه انتخاب گردید كه تا سال 1400با هدف تحول در شهر قزوین اجرایی خواهد شد.
 
شهردار قزوین با بیان اینكه خارج از تورم و با قیمت واقعی البته بدون در نظر گرفتن هزینه های اجتماعی، فرهنگی و خدماتی برای اجرای این پروژه ها 60/1میلیارد تومان نقدینگی خالص نیاز بود، بیان كرد: اما مدیریت شهری قزوین توانست با كمك بخش خصوصی و همدلی و همت در ناملایمات اقتصادی عملیات عمرانی این پروژه ها را آغاز كند.
 
این مقام مسوول با اشاره به فروش اوراق مشاركت و تامین مالی پروژه ها بیان كرد: اگر مدیریت شهری می‌خواست به روش سنتی برای اجرای پروژه های مهم تامین مالی بكند باید 5/2برابر اعتبار فعالی بودجه هزینه می كرد.
 
وی با اظهار اینكه دیگر نمی‌توان به شیوه سنتی شهر را اداره كرد، گفت: پروژه ارتباطات 7 ماه زودتر از موعد با اعتبار 15میلیارد ریال به بهره برداری رسید كه این ركورد در كشور بی نظیر  است.
 
نصرتی با بیان اینكه تقاطع غیرهمسطح نصر با اعتبار 75 میلیارد ریال و سرداران با اعتبار 70میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، افزود: پارك آفرینش با اعتبار 300میلیارد ریال با همكاری بخش خصوصی به عنوان بزرگترین پارك درون شهری قزوین كلنگ زنی می شود.
 
شهردار قزوین اضافه كرد: مدیریت شهری با همكاری بخش خصوصی برای رفع معضل بافت فرسوده با 4 شركت قرارداد بسته است تا در 14 ماه 345واحد مسكونی اصلاح شده تحویل شهروندان بدهد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز