خبرگزاری کار ایران

سه تقاطع غیرهمسطح پیش از موعد در شهر قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳

تقاطع‌های غیر همسطح نصر، سرداران و ارتباطات قزوین صبح امروز با حضور مسوولان كشوری و استانی با هزینه‌ای بالغ بر 160 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و پروژه احداث بوستان آفرینش کلنگ‌زنی شد.

ایلنا - قزوین: تقاطع‌های غیرهمسطح نصر، سرداران و ارتباطات صبح امروز با حضور مسوولان كشوری و استانی با هزینه‌ای بالغ بر 160 میلیارد ریال به طور همزمان و پیش از موعد به بهره‌برداری رسید و پروژه احداث بوستان آفرینش کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایلنا؛ پروژه تقاطع غیر همسطح ارتباطات با هدف تسهیل در عبور و مرور شهری و ایجاد مسیر ارتباطی آسان و روان از مرکز شهر به شهرک عارف و غرب شهر با هزینه 15 میلیارد ریال و 7 ماه پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید.
 
تقاطع غیر همسطح ارتباطات دارای 28 متر طول و 35 متر عرض با عرشه‌ای فلزی به وزن 160 تن و حجم بتن‌ریزی 2 هزار متر مکعب بوده، همچنین طول دیواره‌های این پروژه 100 متر، ارتفاع آن 4 متر و میزان آسفالت مصرفی آن هزار تن است.
 
بنابراین گزارش؛ پروژه تقاطع غیرهمسطح نصر  از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری قزوین بود كه امروز به بهره برداری رسید و  این پروژه در منطقه شمال شرقی شهر در محل تقاطع بلوارهای شهید بهشتی، شهید لشگری و شهید مدرس واقع شده و در نوع خود پروژه‌ قابل توجهی است.
 
عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح نصر با اعتبار 75 میلیارد ریال در شهریورماه سال 90 آغاز شده است و این پروژه توسط شهرداری قزوین 74 روز پیش از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید که این امر بیانگر اثبات تعهد شهرداری قزوین نسبت به رفاه شهروندان است.
 
این پروژه با 67 قطعه دیوار حائل با ارتفاع 2 تا 9 متری به طول 840 متر در طرفین مسیر زیرگذر پروژه و عرض 24 متر بوده و دارای 24 شمع و 4 سر شمع است؛ همچنین حجم خاک‌برداری، میلگرد و آسفالت مصرفی و بتن‌ریزی این تقاطع به ترتیب 200 هزار متر مکعب، هزار و 500 تن، 3 هزار تن و 18 هزار متر مکعب است.
 
در این گزارش آمده است؛ پروژه تقاطع غیر همسطح سرداران از پروژه‌های شهرداری قزوین است كه در روان کردن ترافیک شهری مؤثر است و این پروژه در محل سابق میدان سرداران در تقاطع بلوارهای شهید بهشتی و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اعتبار 70 میلیارد ریال در شهریورماه سال 90 آغاز شده است كه امروز شاهد بهره برداری از آن بودیم.
 
طول این تقاطع 450 متر، عرض 22 متر، طول عرشه 216 متر با 72 شمع و 8 پایه است و  همچنین در این پروژه هزار و 800 تن آسفالت، هزار و 300 تن میلگرد و 10 هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته است.
 
میزان حجم خاکریزی در این پروژه 5 هزار متر مکعب بوده، همچنین در دو طرف پل دیوار امنیتی به طول 400 متر اجرا شده است.
 
همچنین امروز بوستان آفرینش با اعتبار 300میلیارد ریال به عنوان بزرگترین بوستان درون شهری قزوین كلنگ زنی شد.
 
گفتنی است در این مراسم نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی برخی از شهرهای كشور، استاندار قزوین و دیگر مدیران ارشد استانی و شهری برگزار شد.
 
در پایان این مراسم از  زحمات عوامل اجرایی این پروژه ها با اهدای لوح، تقدیر و تشكر شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز