خبرگزاری کار ایران

خانه پدری مقام معظم رهبری در مشهد ثبت ملی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۳

در حال حاضر وضعیت کلی معماری این خانه قدیمی با اندکی تغییرات حفظ شده که پس از ثبت اثر در فهرست آثار ملی بر اساس مدارک و اسناد موجود اقدامات کارشناسی برای مرمت و بازپیرایی آن صورت خواهد گرفت.

ایلنا: از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، تهیه مقدمات تهیه گزارش ثبت خانه پدری مقام معظم رهبری واقع در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این رابطه گفت: معاونت میراث فرهنگی، به منظور ارج نهادن به جایگاه علما دینی در مشهد مقدس و همچنین صیانت از مکانی که مقام معظم رهبری، سال‌هایی از زندگی پربار خود را در آن سپری نموده‌اند، اقدامات ثبت ملی سکونتگاه مرحوم آیت الله سیدجواد خامنه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

فریدون فعالی خاطرنشان کرد: محله سرشور مشهد از محلات قدیمی شهر به شمار می‌آید که به دلیل قرابت با حرم مطهر رضوی از اهمیت اجتماعی- دینی خاصی برخوردار بوده که خانه معظم له در خیابان اندرزگوی ۱۴ با نام امروزی حسینیه و بیت مرحوم آیت الله سیدجواد خامنه‌ای شناخته می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر وضعیت کلی معماری این خانه قدیمی با اندکی تغییرات حفظ شده که پس از ثبت اثر در فهرست آثار ملی براساس مدارک و اسناد موجود اقدامات کار‌شناسی برای مرمت و بازپیرایی آن صورت خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز