خبرگزاری کار ایران

صادقی در سالروز تصویب قانون كار:

کارگران اجازه تغییر قانون تامین اجتماعی را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۵۱

سانسور کارگران در رسانه‌ ملی که با پول کارگران اداره می‌شود نه تنها خدمت نیست بلکه خیانت به نظام است/ ما امروز چوب عدم ثبات در مدیریت تامین اجتماعی را می‌خوریم/ آقای مرتضوی هنوز نیامده، بدون سابقه و اشراف دقیق به این حوزه وسیع و حساس، به سراغ تغییر قانون تامین اجتماعی رفته است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری هشدار داد: جامعه کارگری اجازه تغییر ناعادلانه حتی یک بند از قانون تامین اجتماعی را به مدیر عامل این سازمان نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در جمع هزاران کارگر که به مناسبت بیست و دومین سالروز تصویب قانون کار در سالن شهید معتمدی تهران تجمع کرده بودند سخنرانی می‌کرد، گفت: جامعه کارگری هنوز از لایحه ۷۴ ماده‌ای تغییر قانون کار فارغ نشده است که دولت موضوع تغییر قانون تامین اجتماعی را مطرح کرده است. تغییر ناعادلانه این قانون مهم برای جامعه کارگری هیچ سودی ندارد جز آنکه ضعف‌های دولت را بپوشاند.

صادقی قوانین کار و تامین اجتماعی را حاصل سال‌ها تلاش، مبارزه و مجاهدت جامعه کارگری دانست و به برخی تغییرات مد نظر دولت در لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی اشاره کرد.

صادقی گفت: مدیران تامین اجتماعی قانون «الزام درمان» را به درمان پایه کاهش داده‌اند و درمان پایه به معنای درمان سرپایی است و این اتفاقات نه حاصل سه جانبه‌گرایی، که به دلیل «خوش رقصی‌هایی» است که نمایندگان قانونی کارگران برای جلب نظر دولت انجام می‌دهند. آنان پوستین را وارونه بر تن کرده‌اند. ‌

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور شهرستان‌ها افزود: با تغییر قانون تامین اجتماعی یکی دیگر از قوانینی که می‌خواهند بلاموضوع کنند، قانون مشاغل سخت و زیان آور است‌. ‌مدیران دولتی قصد دارند سهم حق بیمه کارفرما را کاهش داده و سهم حق بیمه کارگران را افزایش دهند.

صادقی که در جمع هزاران کارگر در سالن سرپوشیده شهید معتمدی تهران سخن می‌گفت، با تکذیب استدلال تهیه کنندگان لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی مبنی بر تکلیف برنامه پنجم توسعه، گفت: ماده ۳۸ این قانون تنها به دولت اجازه داده که قانون بیمه بیکاری را اصلاح کند. آیا این به معنای اصلاح قانون تامین اجتماعی است؟
او ادامه داد: ما امروز چوب عدم ثبات در مدیریت تامین اجتماعی را می‌خوریم، در ۷ سال گذشته ۸ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عوض شده‌اند. در این شرایط است که آقای مرتضوی هنوز نیامده، بدون سابقه و اشراف دقیق به این حوزه وسیع و حساس، به سراغ تغییر قانون تامین اجتماعی رفته است.

صادقی گفت: سعید مرتضوی زمانی که وارد سازمان تامین اجتماعی شد قول داد که در شش ماه ابتدایی سال ۹۱، ۱۰۰ هزارتومان و در شش ماهه دوم ۲۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه کند. حال به جای آنکه به قولش عمل کند به سراغ تغییر قانون تامین اجتماعی رفته‌ است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره عدم وجود دوربین‌های صدا و سیما در محل اجتماع اعتراضی کارگران، این اقدام مدیران صدا و سیما را «هزینه کردن از نظام» برای پوشاندن ضعف‌های دولت ارزیابی کرد و خطاب به مدیران صدا و سیما گفت: ‌اگر شما اخبار کارگری را پوشش دهید مردم برای کسب اطلاع از شرایط کارگران کشور به سراغ رسانه‌های خارجی نمی‌روند.

او در خاتمه تاکید کرد: سانسور کارگران در رسانه‌ ملی که با پول کارگران اداره می‌شود نه تنها خدمت نیست بلکه خیانت به نظام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز