خبرگزاری کار ایران

دبیر کل حزب اسلامی کار:

در شرایط فعلی نه کارگر ارزش دارد نه کارفرما

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۸۳

بجای اینکه پول و منابع کشور را صرف رونق تولید و صنعت کنند با توجیه اینکه مردم سطحی نگراند و چیزی را که به چشم می بینند باور می کنند برای راضی نگه داشتن مردم پول را بجای هزینه در وام و تولید، نقدا به مردم می دهند.

ایلنا - اردبیل: حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار گفت: در جامعه ای تولید شکل گرفته و رونق دارد کارگر ارزش پیدا می کند متاسفانه در شرایط فعلی ایران کارگر ارزش و اعتباری ندارد حتی کارفرما هم ارزش ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، حسین کمالی عصر دیروز در کنگره استانی خانه کارگر که در محل سالن اجتماعات دانشگاه علمی-کاربردی خانه کارگر اردبیل گفت: متاسفانه در کشور دیدگاهی حاکم شده است که برای تولید ارزش قائل نیست.

وی گفت: بجای اینکه پول و منابع کشور را صرف رونق تولید و صنعت کنند با توجیه اینکه مردم سطحی نگراند و چیزی را که به چشم می بینند باور می کنند برای راضی نگه داشتن مردم پول را بجای هزینه در وام و تولید، نقدا به مردم می دهند.

وی افزود: آقایان می گویند مگر مردم را نمی شناسید مگر روانشناسی نمی دانید، مردم کار راحت و پول بیشتر را می پسندند از این ساده تر، به مردم پول راحت و بی درد سر بدهیم.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت: باید کسانی روی کار باشند که اعتقاد به کار و تولید داشته باشد.ما شاه را در رژیم طاغوت محکوم می کردیم که کشور را 80 درصد وابسته به نفت اداره می کند بعد از انقلاب و در زمان جنگ این عدد را به 40درصد رساندیم، بعد از سال 84 در کشور چه اتفاقی افتاده که 70درصد بودجه وابسته به نفت شده است.

حسین کمالی افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که مقام معظم رهبری هوشمندانه آن را مطرح کردند، بحث حمایت از تولید داخلی باید با جدیت توسط مسئولان دنبال شود و ما نسبت به موضوع تولید و اشتغال باید حساسیت خاصی داشته باشیم و اجازه ندهیم تا ره‌آورد اقدامات ما منجر به تنش در این حوزه‌ها شود.

وی بابیان اینکه چرا شهرک های صنعتی در منطقه ای مثل اردبیل تبدیل به نمایشگاه فروشگاه اجناس خارجی تبدیل شده تصریح کرد: به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در هدفمندی یارانه‌ها به دلیل اجرا نشدن دقیق این قانون بحث تولید ملی مورد غفلت واقع شده و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها همچنان پابرجاست.

وزیر سابق کار در دولت اصلاحات گفت: نقدینگی کشور را حدود 450 هزار میلیارد تومان اعلام کرده اند با این نقدینگی واقعاً تأمین معاش و گذران زندگی بسیار سخت است و درماههای آینده نیز با تزریق بیشتر نقدینگی این بازار ملتهب‌تر می‌شود.

وی با انتقاد از آمار سرسام‌آور بیکاران در کشور و بی‌توجهی به حوزه تولید خاطر نشان کرد: کشوری که به جای تولید به عرصه توزیع توجه داشته باشد قطعاً با مشکلات و نارسایی‌های بسیاری روبه‌رو می‌شود و بسیاری از واحدها و کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزا به تعطیلی کشیده می‌شود.

دبیر کل حزب اسلامی کار وضعیت مسکن، مشکلات اجتماعی، دغدغه‌های مردم در حوزه درمان و همچنین وضعیت نابسامان کشاورزی در کشور را یادآور شد و گفت: اینکه 80 تا 90 هزار واحد تولیدی و اقتصادی در کشور تعطیل شده و یا با خطر تعطیلی روبه‌رو هستند برای ما دردآور است در حالی که با درآمد سرشار نفت می‌توان تمامی این واحدها را بازسازی و دوباره‌سازی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز