خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

خصوصی‌سازی باید وارد مراحل عینی‌تر شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۹۹

صادرات بیش از دو میلیارد دلاری آذربایجان شرقی در سال 91، فقط بخشی از نتایج مثبت این روند است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: حضور مردم در عرصه اقتصادی و خصوصی‌سازی فعالیت‌های این عرصه باید با جدیت بیشتری دنبال و وارد مراحل عینی‌تر شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور در سال گذشته، افزایش صادرات استان در این شرایط را حاصل اعتماد دولت به بخش خصوصی دانست و افزود: اگر در این زمینه به مردم اعتماد و تکیه شود می‌توان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد که صادرات بیش از دو میلیارد دلاری آذربایجان شرقی در سال ۹۱، فقط بخشی از نتایج مثبت این روند است.
وی اضافه کرد: تولید بیش از چهار میلیون تن فولاد در آذربایجان شرقی در شرایطی که پیش از این سابقه‌ای در این زمینه نداشت، ایجاد پنج واحد تولید خودرو و تلاش برای اخذ مجوزهای لازم برای راه‌اندازی سه واحد دیگر در این استان، همگی در سایه تلاش و همکاری بخش خصوصی و دولت حاصل شده است.
علیرضابیگی با بیان اینکه دیگر تمرین خصوصی‌سازی کفایت می‌کند، تاکید کرد: باید از این پس بیشتر وارد عرصه عمل شده و با جدیت بیشتری اهداف تعریف شده در این زمینه را دنبال کرد.
استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به حضور تاثیرگذار فعالان اقتصادی این استان در عرصه‌های مختلف کشور به خصوص در موضوعات اقتصادی، افزود: میزان صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد دلار بود که این موفقیت در سایه تکیه بر قابلیت‌های مردمی و فعالان اقتصادی استان حاصل شده ‌است.
وی به افزایش چشمگیر تعداد پروانه‌ها و مجوزهای صنعتی صادر شده در استان آذربایجان ‌شرقی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این اشتیاق در کلیت کشور بارز بوده و مطمئنیم که با این روند می‌توانیم به دستاوردهای بیشتری نیز دست یابیم.
علیرضابیگی با اشاره به ضرورت استفاده بهتر از منابع صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: متاسفانه لایحه دولت در مورد نحوه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، در کمسیون‌های مختلف مجلس غریب ماند؛ با این حال دولت، باز هم پیگیر این موضوع است و تلاش می‌کند تا منابع صندوق توسعه ملی به درستی استفاده شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را یکی از مهم‌ترین گام‌های تحقق حماسه اقتصادی خواند و افزود: با برگزاری شکوه‌مند انتخابات و خلق حماسه سیاسی، بسیاری از فعالان اقتصادی خارجی که نسبت به سرمایه‌گذاری در ‌آذربایجان ‌شرقی مردد بودند، با عزمی راسخ، در این همایش ثبت‌نام کردند که این امر، نشان‌دهنده هموار شدن مسیر حماسه‌اقتصادی از رهگذر تحقق حماسه ‌سیاسی است.
علیرضابیگی تاکید کرد: این همایش در دوره‌های گذشته، آغازگر تحولات ارزشمندی بوده به طوری که می‌توان گفت مبدأ زمانی بسیاری از پروژه‌های مورد بحث امروز، ریشه در دستاوردهای این همایش در دوره‌های گذشته دارد.
در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان استان در حوزه صنعت و معدن تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز