خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌ شرقی:

35 درصد مشاغل کشور متصل به اصناف است

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۸۱

لایحه قانون نظام صنفی، بر مبنای اجتناب از رویکرد انتصابی، و با محوریت اصالت‌بخشی و تکریم جایگاه صنوف، تدوین شده و هم‌اکنون در مراحل تصویب است.

ایلنا- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اصناف به عنوان نبض تپنده مردم و اثربخش‌ترین گروه مدنی جامعه، از ریشه و سابقه ارزشمندی برخوردار بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات سیاسی و اقتصادی داشته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی عصر شنبه 1 تیرماه، در جمع اعضای مجامع امور صنفی استان، به نقش تاریخی اصناف در مقاطع مختلف دوره معاصر اشاره کرد و افزود: ایجاد اتحاد بین روحانیت و اصناف در مقابل دربار در جریان جنبش مشروطه، نخستین زمزمه‌های انقلاب مشروطه را طنین‌انداز کرد.
علیرضابیگی افزود: پیوند عمیق اصناف با روحانیت مبارز در دهه‌های بعد، یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زده و در جریان سال‌های دفاع‌مقدس نیز بروز و ظهور داشت.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به همراهی اصناف با دولت در روند هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: نقش اثرگذار اصناف با هماهنگی در جریان هدفمندی یارانه‌ها و بعدها در مقاطع مختلف از جمله در جریان امدادرسانی و مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده بار دیگر به بهترین نحو ممکن متجلی شده و با خنثی نمودن تبلیغات منفی و تخریب‌های متعدد رسانه‌های معاند، نشان داد که اصناف، همواره همدلی و تعهد خود را در برهه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی به اثبات رسانده‌اند.
علیرضابیگی اظهار داشت: امروز، شرایط جدید اقتصادی در راستای یکنواختی نرخ‌ها و از بین رفتن شیب قیمت‌ها است و این رویه، با بهره‌مندی اصناف از برخی امتیازات، می‌تواند قابلیت بیشتری برای ایفای هر چه بهتر نقش این قشر فراهم کند.
وی تصریح کرد: امروز، نیاز اقتصادی جامعه ایجاب می‌کند که تجارت سنتی به تعامل سازنده‌ای با روش‌های نوین اقتصادی دست یابد که لازمه این امر نیز آموزش‌های صحیح تجارتی بوده و در این میان، دانشگاه جامع‌علمی کاربردی می‌تواند با ایفای نقش سازنده‌ علمی، تفاوت بین دو نسل اصناف را برطرف کند.
علیرضابیگی با اشاره به ابعاد مختلف تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: شکل‌گیری فروشگاه‌های بزرگ از طرفی به عنوان یک نقطه مثبت در اداره جامعه تلقی می‌شود و از طرف دیگر، با خلق برخی انحصارها، به ایجاد یک فضای رقابتی بین مرکز خرد و کلان تامین کالا منجر می‌شود؛ بنابراین مدیریت این ساز و کار، ضروری بوده و باید در راستای تامین نیازهای مردم با صرف کمترین وقت و لحاظ صرفه‌ اقتصادی لازم باشد.
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این که همه باید در قوام‌بخشی و نشاط تشکیلات صنفی تلاش کنیم، یادآور شد: مسئول هر امور صنفی نتیجه اعتماد و انتخاب اعضای آن صنف است و این امر در قالب تشکل‌هایی از قبیل، شورای اصناف استان و اتاق اصناف کشور بارز است.
وی با بیان این که 35 درصد مشاغل کشور متصل به اصناف است، خاطرنشان کرد: لایحه قانون نظام صنفی، بر مبنای اجتناب از رویکرد انتصابی، و با محوریت اصالت‌بخشی و تکریم جایگاه صنوف، تدوین شده و هم‌اکنون در مراحل تصویب است.
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: عضویت رییس اتاق بازرگانی –به عنوان بخش خصوصی- در شورای پول و اعتبار گواه توجه بر ارزش و کرامت جایگاه صنوف است که در نوع خود بی‌نظیر بوده و نشان‌دهنده میزان اثرگذاری اصناف در تصمیمات کلان ملی است.
در پایان این مراسم از چند تن از فعالان امور صنفی استان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز