خبرگزاری کار ایران

اسماعیل هنیه:

آمادگی تقبل بهای آشتی ملی را داریم

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۰۵

اسماعیل هنیه تاكید کرد که تمامی اخبار رسیده از قاهره درباره آشتی ملی امیدبخش و خیر است و ما تصمیم جدی برای آغاز مرحله جدیدی داریم که منجر به پایان شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی شود.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که دولت و جنبش حماس آمادگی کامل تقبل بهای آشتی ملی و عمل به مقتضیات آن را دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه تاكید کرد که تمامی اخبار رسیده از قاهره درباره آشتی ملی امیدبخش و خیر است و ما تصمیم جدی برای آغاز مرحله جدیدی داریم که منجر به پایان شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی شود.

هنیه تصریح کرد که در دولت منتخب فلسطین و جنبش حماس آمادگی کامل برای تقبل مقتضیات آشتی ملی را داریم و در همین راستا، از مدت ها قبل کار بسترسازی مناسب و حمایت از آشتی ملی را آغاز کرده‌ایم.

لازم بنا بر این گزارش، جنبش‌های فتح و حماس در پایان نشست هیات‌های خود در قاهره که با حضور «رافت شحاته» رئیس سازمان اطلاعات مصر برگزار شد، بر سر آغاز اجرای هم‌زمان تمامی بندهای توافق آشتی ملی به توافق رسیدند.

طرف ناظر مصری پس از این دیدار اعلام کرد که طرفین بر سر برنامه زمانی و موعد اجرای توافق آشتی ملی و تمامی بندهای مربوط به آن از تاریخ 17 ماه ژانویه یا حداکثر از 30 ژانویه جاری به توافق رسیدند.

از طرف دیگر، «عزت رشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی تاكید کرد که بر اساس توافق به دست آمده در زمینه تشکیل دولت جدید فلسطین، نخست‌وزیر و تمامی وزرای دولت از افراد مستقل خواهند بود و هیچ گونه وابستگی حزبی نخواهند داشت.

رشق تصریح کرد که ماموریت اصلی دولت آتی فلسطین برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز