خبرگزاری کار ایران

حمله اسرائیل به چادرهای فعالان بین‌المللی حامی فلسطین

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۹۴

معترضان فلسطینی و فعالان بین‌المللی حامی فلسطینیان از جمعه گذشته با برپا کردن چادر و تحصن در بالای تپه‌ای در کرانه باختری اعتراض خود را به تصمیم دولت اسرائیل برای ساخت و سازهای جدید در این منطقه نشان می‌دادند. اما دولت اسرائیل با «نظامی اعلام کردن این منطقه» معترضان را از آنجا بیرون راند.

نیروهای پلیس اسرائیل ده‌ها تن از فلسطینیان معترض و فعالان بین‌المللی را که برای جلوگیری از ساخت و سازها در کرانه باختری رود اردن تحصن کرده بودند، مجبور به ترک چادرهای خود کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، معترضان فلسطینی و فعالان بین‌المللی حامی فلسطینیان از جمعه گذشته با برپا کردن چادر و تحصن در بالای تپه‌ای در کرانه باختری اعتراض خود را به تصمیم دولت اسرائیل برای ساخت و سازهای جدید در این منطقه نشان می‌دادند. اما دولت اسرائیل با «نظامی اعلام کردن این منطقه» معترضان را از آنجا بیرون راند.

این واقعه پس از آن روی داد که دادگاه عالی اسرائیل حکم داده بود که معترضان شش روز می‌توانند روی این تپه‌ها بمانند.

پلیس اسرائیل در ساعات نخست صبحگاه یکشنبه ـ امروزـ با حمله به این محل ضمن تخریب و جمع‌آوری چادرها، ده‌ها معترض بین‌المللی و فلسطینی را مجبور به ترک محل تحصن کرد.

با وجود گزارش معترضان فلسطینی از مجروح شدن شش تن در جریان این یورش، پلیس اسرائیل می‌گوید که این عملیات هیچ مجروحی در پی نداشته است.

«مصطفی برغوثی» از چهره‌های برجسته نمایندگان مجلس فلسطینی در میان تحصن‌کنندگان بوده است.

این تپه محلی است که قرار است شهرک‌های جدید یهودی‌نشین در آنجا احداث شود و معترضان فلسطینی می‌گویند كه در صورت احداث بناهای جدید یهودی‌نشین در این منطقه عملا ارتباط جغرافیایی میان مناطق فلسطینی‌نشین کرانه باختری و بیت‌المقدس قطع خواهد شد.

بنا بر قوانین بین‌المللی و مطابق معاهده اسلو در سال ۱۹۹۱ میلادی میان اسرائیل و فلسطینیان، ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه غربی رود اردن غیرقانونی است و این دو سرزمین دو بخش لاینفک سرزمین‌های فلسطینیان محسوب می‌شود. اسرائیل اما روند ساخت و ساز شهرک‌های یهودی‌نشین در این مناطق را به‌رغم مخالفت‌های شدید بین‌المللی، در سال‌های اخیر تشدید كرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز