خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی:

665 برنامه داخلی و برون مرزی در سال 92 مدنظر قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۶

همانطوری‌که بارها گفته‌ام، ما یک فدراسیون پرجمعیت هستیم. البته نوع کار فدراسیون حمایتی و نظارتی است و ما به انجمن‌ها و هیات‌ها استقلال کاری داده‌ایم.

محمد علی‌پور می‌گوید: فدراسیون انجمنهای ورزشی، یک خانواده پرجمعیت است که حجم انبوه فعالیت در آن نقل محافل ورزشی می باشد. اداره کردن 16 انجمن، 39 رشته ورزشی و 1800 کمیته و هیات در استانها از جمله فعالیتهای این فدراسیون جوان است.

به گزارش ایلنا، در این راستا "محمد علیپور" رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی، در گفت و گویی تازه به نوع فعالیت ها و علل موفقیتهای انجمنهای تحت پوشش و همچنین چکیده ای از مهمترین برنامه های سال 92 اشاره کرد که عینا در ذیل می آید.

 اداره کردن 16 انجمن که هرکدام همانند یک فدراسیون فعالیت می‌کنند، چگونه صورت می گیرد؟

به طور قطع امور اجرایی این 16 انجمن کار آسانی نیست و اگر "برنامه محوری"، "نواندیشی" و تلاش بی وقفه در کار نباشد، نمی توان به هدف نزدیک شد. توجه داشته باشید که فدراسیون انجمنهای ورزشی 39 رشته را تحت پوشش خود دارد، به عنوان مثال در انجمن ورزشهای هوایی، 7 رشته فعال است که نوع فعالیت آنها باهم متفاوت است. همچنین در "سپک تاکرا" و "جهت یابی" چهار رشته فعال هستند. با این اوصاف، متوجه می شوید که ما یک خانواده پرجمعیت هستیم و طبعا بیش از پیش باید از نظر بودجه و امکانات، مورد توجه قرار گیریم. خوشبختانه در پرتو زحمات و برنامه ریزی توانسته ایم چرخ این حجم گسترده کار را بخوبی بچرخانیم. از اعضای محترم و دلسوز هیات رییسه فدراسیون گرفته تا روسا، دبیران و تمامی دست اندرکاران انجمنها و هیاتهای زحمتکش استانها همچنین کارکنان این فدراسیون، تمام هم و غم خود را صرف می کنند تا این حجم انبوه فعالیت بدون کوچکترین مشکلی انجام شود. باور دارم اگر این انرژی مصمم و اراده مضاعف نبود، هیچگاه نمی توانستیم روی پای خود بایستیم. واقعا باید به همکارانم، دست مریزاد بگویم و زحمات شبانه روزی آنها را ستایش کنم.

 چه زمان از عمر فدراسیون انجمن‌های ورزشی می گذرد و آیا شما از عملکرد خود و انجمنهای تحت پوشش رضایت دارید؟

به این نکته مهم عنایت داشته باشید که عمر فدراسیون ما هنوز به سه سال نرسیده ولی با وجود اینکه یک فدراسیون جوان و نوپا هستیم، اما بیلان کار چه از نظر فعالیتهای داخلی چه برون مرزی و چه در عرصه آموزشی، موفقیت آمیز بوده است. با ضرس قاطع می گویم که انجمنهای ما اصلا "درجا" نزده اند، بلکه پیشرفت قابل توجهی هم داشته اند. بعنوان مثال سپک تاکرای ما در سال 91 به "سید یک" جهان صعود کرد، در بیس بال برای اولین بار تیم ملی را به رقابتهای غرب آسیا اعزام کردیم که این تیم سوم شد و یا تیم ملی کریکت بانوان برای نخستین بار در رقابتهای آسیایی حضور یافت و در بین 12 تیم به مقام ششم قاره رسید. کرسیهای کسب شده در فدراسیونهای جهانی و کنفدراسیون آسیا نیز از دیگر موفقیتهای ما بود. تیمهای ما طی دو سال گذشته 65 مدال کسب کرده اند که 18 مدال آن طلا بوده است. اگر بخواهم به سیر صعودی فدراسیون در عرصه داخلی نیز اشاره کنم، باید بگویم که به عنوان مثال تعداد دوره های آموزشی در سال 91، 61 مورد بود که نسبت به سال 90 دقیقا صدر درصد رشد کمی و کیفی داشت. یا تعداد مسابقات لیگ از عدد 27 در سال 90 به 55 در سال 91 رسید و تعداد هیاتهای شهرستانهای فعال از 120 هیات در سال 90 به 251 هیات در سال 91 افزایش یافت.

پیشتر تاکید کرده بودید که 1800 کمیته و هیات در سراسر کشور فعال هستند، فدراسیون انجمنهای ورزشی چگونه فعالیت این کمیته ها و هیاتها را زیر نظر دارد؟

همانطوریکه بارها گفته ام، ما یک فدراسیون پرجمعیت هستیم. البته نوع کار فدراسیون حمایتی و نظارتی است و ما به انجمنها و هیاتها استقلال کاری داده ایم. تمامی برنامه ها چه در انجمنها و چه در هیاتها و کمیته ها، طبق برنامه و به مدد تلاش دوستان به پیش می رود. این برنامه ها هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان انجام می شود و نگاهی به کارنامه این فدراسیون بخوبی نشان می دهد که عنایت ما به بانوان، یک نگاه ویژه است.

به برنامه های ویژه فدراسیون به ورزش بانوان اشاره کردید. با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به حضور مقتدرانه بانوان در عرصه مسابقات مهم برون مرزی، شما در سالجاری چه برنامه هایی در دستور کار خود قرار می دهید؟

در سال 91 برای اولین بار تیمهای ملی کریکت و فوتبالدستی بانوان کشورمان به ترتیب در مسابقات آسیایی و جهانی حضور یافتند که خوشبختانه ملی پوشان ما علاوه بر رعایت پوشش اسلامی، حضوری موفقیت بار در این مسابقات معتبر داشتند.

همچنین زنگ لیگ سپک تاکرای بانوان برای نخستین بار در سال گذشته بصدا درآمد. رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری باید سرلوحه امور باشد و شایسته است در این راستا وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، بیش از پیش دست ما را بگیرند تا بتوانیم برای این قشر مستعد، برنامه های بهتری را اجرا نماییم. باتوجه به پتانسیل موجود در نزد بانوان در برخی از رشته ها، انتظار داریم فدراسیون انجمنهای ورزشی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد که در صورت تحقق آن می توانیم هم در عرصه داخلی و هم در عرصه رقابتهای مهم بین المللی، به توفیقهای مهمی برسیم.

مهمترین برنامه های فدراسیون در سال 92، حول چه محوری خواهد بود؟

طی نشست ها و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، برنامه های ما در ابعاد مسابقات داخلی – برگزاری اردوهای تدارکاتی – حضور در رقابتهای بین المللی، آموزش و پژوهش – فعالیتهای فرهنگی و توسعه ای به تفکیک 16 رشته ورزشی مد نظر قرار گرفته است. در این راستا، در مجموع 665 برنامه در دستور کار فدراسیون در سال 92 قرار دارد که بخش آموزش، بیشترین و مهمترین امور است. به این صورت که در بخش آموزش و پژوهش، 239 برنامه مدنظر قرار گرفته و در بخش مسابقات داخلی و اردوهای تیم ملی 206 برنامه و در عرصه مسابقات برون مرزی – حضور در اجلاسهای مهم جهانی و آسیایی و اعزام مربیان و داوران در کلاسهای معتبر بین المللی 108 برنامه در نظر گرفته شده است.

چند رشته تحت پوشش شما کاندیدای ورود به المپیک و بازیهای آسیایی است و چه برنامه هایی برای حضور قوی این تیم ها مدنظر قرار خواهید داد؟

رشته های راگبی – سپک تاکرا – بیسبال و سافت بال – دراگون بوت – در بازیهای المپیک و آسیایی هستند و توجه این فدراسیون از لحاظ امکانات و بودجه به این انجمنها بیشتر است. در هر صورت هدف این فدراسیون، مدال آوری و کمک به ورزش کشور برای کسب مدالهای بیشتر می باشد. طبق تقویمهای ارسالی کنفدراسیونهای آسیایی و فدراسیونهای جهانی رشته های ورزشی ذکر شده مسابقات مهمی در سال 92 پیش رو قرار دارد که انشاءالله با کمک وزارت ورزش و جوانان و اختصاص بودجه بهتر تمامی برنامه های پیش بینی شده را اجرا می کنیم. علاوه بر اینکه انجمنها در جهت جذب اسپانسر هم فعالیتهای خوبی را در سال 91 انجام داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز