خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی کاراته وان_ ترکیه

دو مدال برنز برای کاراته کاهای وزن منهای 75 کیلو گرم ایران

مبارزات وزن منهای 75 کیلوگرم چهارمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان در شرایطی در سالن المپیک استانبول ترکیه به اتمام رسید که سهم کاراته کاهای ایران در این وزن دو نشان برنز بود.

مبارزات وزن منهای 75 کیلوگرم چهارمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان در شرایطی در سالن المپیک استانبول ترکیه به اتمام رسید که سهم کاراته کاهای ایران در این وزن دو نشان برنز بود.

به گزارش ایلنا، در چهارمین مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان ترکیه که با شرکت 315 کاراته کا از 47 کشور جهان از امروز در استانبول ترکیه آغاز شده است، در مبارزات وزن منهای 75 کیلو گرم سعید فرخی، کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان و ابراهیم حسن بیگی موفق شدند با کسب نشان برنز به کار خود پایان دهند.

براساس این گزارش، سعید فرخی برای رسیدن به سکوی سوم ابتدا لی کاوای، دارنده برنز دانشجویان جهان از هنک گنک را 2 بر صفر مغلوب خود کرد، در گام دوم و در حالی یک بر صفر از لوئیجی بوسا، قهرمان اروپا در سالهای 2011 و 2012 و نایب قهرمان جهان از ایتالیا پیش بود، در نهایت 2 بر یک مغلوب این حریف نامدار شد تا در گروه بازنده ها به کارش ادامه دهد. فرخی در گام سوم مراد ساکر از ترکیه را در حالی که 35 ثانیه به اتمام مبارزه وقت باقی بود، به راحتی 9 بر صفر شکست داد تا در مسابقه چهارم به مصاف بهمن عسگری دیگر نماینده کشورمان برود که خود تا پیش از این مبارزه موفق شده بود حریفانی از سوییس (8 بر صفر) ترکیه (2 برصفر) آلمان (یک به صفر) شکست دهد.(عسگری نیز همانند فرخی در مبارزه چهارم نتیحه را 2 به یک به بوسای ایتالیایی واگذار کرد تا در گروه بازنده ها به کارش ادامه دهد.) پیکار فرخی و عسگری در شرایطی 3 به 2 به نفع فرخی به پایان رسید که عسگری در واپسین ثانیه ها به شدت از ناحیه مچ دست چپ دچار آسیب دیدگی شد و به سختی توانست مبارزه را به انتها برساند. فرخی با این پیروزی، در مسابقه آخر و برای کسب مدال برنز به دیدار روسلان سادیکان، کاراته کای چغر لیتوانی شتافت. مبارزه این دو 2 بر 2 به پایان رسید که فرخیبه دلیل حملات پردامنه اش با رای داوران 4 بر یک صاحب برتری شد تا همانند سومین دوره لیگ جهانی که دو ماه پیش در جاکارتا اندونزی برگزار شد به مدال برنز دست یابد.

اما در گروه دیگر این وزن، ابراهیم حسن بیگی که در مرحله قبلی لیگ جهانی در اندونزی با یک برد ویک باخت خیلی زود پرونده اش بسته شد، در تاتامی استانبول بسیار آماده نشان داد و توانست با 4 برد و یک باخت همانند فرخی بر سکوی سوم وزن منهای 75 کیلو گرم قرار بگیرد. حسن بیگی که مبارزاتش را با برد 4 بر 2 برابر فرانکو ایکاسلی از آرژانتین آغاز کرده بود، در مرحله دوم تودورف از امریکا را 8 بر صفر از پیش رو برداشت تا در گام سوم مقابل نوآ بیچ، نفر سوم اروپا در سال 2012 از آلمان قرار بگیرد. این مبارزه هر چند تا یک دقیقه با اتمام بازی یک بر صفر به نفع حسن بیگی در جریان بود، اما در نهایت 2 بر یک به سود نوآبیچ خاتمه یافت تا حسن بیگی برای رسیدن به سکوی سوم به دیدار ارسلان اوزان، کاراته کای ترک تبار هلند بشتابد، مبارزه ای که در پایان وقت قانونی 4 بر 4 خاتمه یافت و داوران 3 بر 2 رای به برتری حسن بیگی دادند. در گام آخر هم نماینده کشورمان به مصاف شینهورا از ژاپن رفت و توانست در یک مبارزه هوشیارانه این حریف را 3 بر صفر شکست دهد و گردن آویز برنز را به خود اختصاص دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز