خبرگزاری کار ایران

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها امکان‌پذیر نیست؛

هاشمی‌طبا: دعوای عباسی و علی‌آبادی ورزش ایران را تعلیق می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۷۵

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد که دعوای شکل گرفته در سطح مدیریت ارشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورزش ایران را به تعلیق خواهد کشاند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد که دعوای شکل گرفته در سطح مدیریت ارشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ورزش ایران را به تعلیق خواهد کشاند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین واگذاری ورزشگاه‌های شهید کشوری و شهید درفشی‌فر به این دو باشگاه اظهار کرد: من فکر می‌کنم سامان گرفتن پرسپولیس و استقلال به این صورت امکان پذیر نیست. طبق قانون، دولت می‌تواند اموال دولتی را با یک مصوبه به بخش‌های دیگر واگذار کند اما نمی دانم دولت می‌تواند اموال خودش را به شرکت دولتی واگذار کند یا نه. با این حال طبق قانون اگر قرار به واگذاری دارایی های دولت به بخش دیگری باشد حتما باید این اموال دولتی دارای سند مالکیت باشند.

وی افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ یک از مجموعه‌های ورزشی ما دارای سند مالکیت نیستند و شرایط واگذاری را ندارند. البته این مجموعه‌ها می‌توانند با دستور دولت در اختیار این دو باشگاه قرار بگیرند اما با توجه به اینکه ورزشگاه شهید کشوری و درفشی فر سند مالکیت ندارند پس نمی‌توانند جزو دارایی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشند.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی تصریح کرد: از ده سال پیش بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی مطرح است اما از آنجایی که این دو باشگاه بدهی‌های مالی بسیاری دارند قابلیت عرضه در بورس یا فرابورس را نداشته و نخواهند داشت.

وی ادامه داد: بی تردید اگر قرار به خصوصی‌سازی واقعی این دو باشگاه باشد در ابتدا دولت باید تمام بدهی‌های این دو باشگاه را تسویه کرده و سپس سهام آن را به سهامی عام تبدیل و نهایتا در بورس یا فرابورس واگذار شود. به نظرم این اقدام هم از همان دست اقدام‌های ده سال گذشته است و دولت روش خوبی برای این کار انتخاب نکرده است.

هاشمی طبا در پاسخ به این سوال که آیا موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و همچنین اهدا مجموعه‌های کشوری و درفشی‌فر به این دو باشگاه را همچون سال 88 یک جریان تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری می‌دانید، اظهار کرد: به نظرم این کار ارتباطی به تبلیغات ندارد و اگر دوستان اینگونه فکر کنند یک فکر بیهوده است. به نظرم دولت می‌خواهد این واگذاری اتفاق بیفتد اما مسیر خوبی را برای آن انتخاب نکرده است.

وی همچنین افزود: ‌مطمئنا این دو باشگاه با توجه به شرایطی که دارند قابل واگذاری نیستند چون درآمدزایی ندارد و بخش خصوصی هم حاضر به سرمایه‌گذاری در چنین فضایی نیست. ضمن آنکه اغلب قرارداد بازیکنان این باشگاه هم یک ساله است و این دو باشگاه حتی ارزش افزوده‌ای هم برای بخش خصوصی ندارند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در واکنش به هزینه‌های میلیاردی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و الاخصوص محمد رویانیان اظهار کرد: به نظرم این مدیریت هزینه است و هیچ سرمایه‌گذاری در این دو باشگاه اتفاق نمیفتد چراکه همه این پول‌ها از یک درب وارد شده و از درب دیگر خارج می‌شود.

هاشمی طبا در ادامه به بحث انتخابات کمیته ملی المپیک و درگیری مدیران ارشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت و گفت: متاسفانه آقایان علاوه بر این که با خودشان دعوا دارند با همه نهادهای بین‌المللی خارجی هم دست به گریبان شده‌اند. مطمئنا اگر در چنین فضایی پیش برویم تعلیق خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محمد عباسی و محمد علی‌آبادی را مناسب ریاست بر کمیته ملی‌المپیک می‌دانید گفت: صلاح کار خویش را خسروان دانند. من نمی‌توانم در مورد صلاحیت این آدم‌ها صحبت کنم ولی حتما آنها ویژگی‌هایی برای خود قائلند که می‌خواهند در این زمینه ورود کنند.

رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان در واکنش به ادعای وزارت ورزش مبنی بر اینکه کمیته ملی المپیک با فرصت سوزی منتظر پایان عمر دولت دهم برای حذف مدیران کنونی وزارت ورزش از انتخابات این کمیته است گفت: این تفکر اصلا صحیح نیست چراکه خود وزارت ورزش به واسطه مخالفت با اصلاح اساسنامه‌ها فرصت زیادی از جریان اصلاح اساسنامه‌ها را گرفت و به نوعی خود مانع از انجام سریع خواسته‌های کمیته بین المللی المپیک شد. پس به نظرم این خود وزارت ورزشی ها بودند که زمان را برای برگزاری هرچه سریعتر انتخابات کمیته ملی المپیک گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز