خبرگزاری کار ایران

استیضاح عباسی هم فایده‌ای ندارد؛

نظری‌مهر: فدراسیون‌های ورزشی کاسه گدایی دست گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۳

متاسفانه نگاه دولت به ورزش و جوانان بسیار کم رنگ است و در حالی که هیچ برنامه‌ای برای ورزش و جوانان نیست آقایان بسیاری از ارز و دلار کشور را خرج خرید ماشین‌های لوکس خارجی می کنند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از سیستم مالی و اقتصادی ورزش کشور تاکید کرد که فدراسیون‌های ورزشی برای تامین هزینه‌های خود کاسه گدایی دست گرفته‌اند.

محمد جواد نظری‌مهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن انتقاد شدیداز شکست‌های اخیر ورزش و فوتبال کشور گفت: جای تاسف است که ما و مدیران ما سالانه میلیاردها تومان خرج مربیان خارجی می‌کنیم و در نهایت به‌این نتیجه می‌رسیم آنها دوای درد فوتبال و ورزش ما نبوده‌اند. متاسفانه در ورزش و فوتبال ما گویا همیشه مرغ همسایه غاز است و آقایان نمی‌خواهند این رویه کاملا اشتباه را عوض کنند.

وی افزود: مگر ما در داخل کشور نخبگان کمی داریم که باید برای رسیدن به اهداف خود دست به دامن مربیانی باشیم که فقط هدفشان رسیدن به پول‌های کلان است. متاسفانه فوتبال ایران در دست اهلش نیست و وقتی یک غریبه فرماندهی یک بخش را به عهده بگیرد طبیعی است به جای رسیدن به اهداف مدنظر از آن فاصله بگیرد.

نماینده مردم بندر گز در ادامه به مشکلات اقتصادی و ارزی ورزش کشور اشاره کرد و گفت: جالب است مسئولان ارشد ورزش کشور معتقدند که فدراسیون‌ها باید خودکفا باشند. متاسفانه فضای مالی فدراسیون‌ها به نحوی شده که برای اعزام ملی‌پوشانشان به یک مسابقه برون‌مرزی مجبورند کاسه گدایی دست گرفته و برای تامین هزینه‌های خود گدایی کنند. البته بحث ارز و مشکلات اقتصادی امروز فقط درد ورزش نیست و تقریبا همه بخش‌ها از این ناحیه دچار مشکلات عدیده شده‌اند و من فکر می‌کنم دلیل اصلی آن هم بی‌قانونی و بی‌برنامگی است.

وی ادامه داد: من خودم رئیس هیات کشتی استان گلستان هستم ولی حتی نمی‌توانیم یک اعزام معمولی به یکی از کشورهای همسایه داشته باشیم. طبیعی است وقتی قرار باشد به خاطر یک مسافرت خارجی چندین هزار دلار بدهی به بار بیاوریم بیخیال اینچنین اعزامی شویم. ورزش امروز به مساله ای تبدیل شده که در عرصه جهانی می تواند بسیاری از مشکلات سیاسی ما را حل کند. متاسفانه نگاه دولت به ورزش و جوانان بسیار کم رنگ است و در حالی که هیچ برنامه‌ای برای ورزش و جوانان نیست آقایان بسیاری از ارز و دلار کشور را خرج خرید ماشین‌های لوکس خارجی می کنند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مجلس برنامه‌ای برای پیگیری مشکلات ورزش و حتی از سرگیری بحث استیضاح وزیر ندارد، گفت: من فکر می‌کنم مشکلات کشور از حوزه وزارتخانه‌ها هم فراتر رفته و استیضاح وزیر هم کاری را درست نمی کند چراکه اکنون فقط این رئیس جمهور است که باید پاسخگوی این مشکلات باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی مجلس هر چقدر هم فریاد بزند وقتی قوه اجرایی برنامه‌ای برای اجرای قوانین ندارد و قطار حرکتی‌اش را از ریل قانون خارج کرده چه کار می‌توان کرد. متاسفانه 9 ماه از سال 91 گذشته و هنوز ما هم که در مجلس هستیم نمی‌دانیم تکلیف بودجه چگونه است. البته به نظر می‌رسد که خود رئیس جمهور هم نمی‌داند دارد چه کار می‌کند.

نظری مهر تصریح کرد: به فرض اینکه ما محمد عباسی را به مجلس فراخواندیم و حتی استیضاح کردیم آیا مشکلی از مشکلات ورزش حل می‌شود. البته من معتقدم اگر قرار است استیضاحی اتفاق بیفتد و یا سوالی از کسی پرسیده شود مجلس باید تا آخر پای امضای خود بایستد و این کار را انجام دهد. سوال و استیضاح حق ما است و ما وقتی وضع بهداشت، دلار، اقتصاد و حتی ورزش را می بینیم آیا نباید از وزیر یا رئیس جمهور سوال پرسیده و یا حتی بحث استیضاح را مطرح کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز