خبرگزاری کار ایران

جشنواره تجسمی کودک؛ هنر کودک را در جامعه طرح می‌کند

کد خبر : ۵۵۹۵۹

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی به دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان تاكید كرد: جشنواره تجسمی کودک موضوع هنر کودک و نوجوان را در جامعه طرح می‌کند.

ایلنا: سرپرست مرکز هنرهای تجسمی به دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان پیام داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در پیامی به دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان نوشته است: استعداد و خلاقیت لازمه و مشخصه ذاتی و اساسی در هنر است و خلاقیت هنری پدیده‌ها و رویداد‌ها را تاثیر گذار و ماندگار می‌سازد.

از این منظر شناخت استعداد‌ها در هنر اولویت و اهمیت دارد و یکی از اهداف و رسالت‌های محوری رویداد‌ها و جشنواره‌ها شناسایی استعداد‌های خلاق هنری است تا زمینه و بستری برای پیشرفت و ارتقای آن‌ها می‌سر و مساعد شود.

در ادامه پیام امیرنیا آمده است: جشنواره‌های هنرهای تجسمی نیز استعدادهایی را به جامعه معرفی می‌کنند اما در حوزه کودک و نوجوان جشنواره‌ای حرفه‌ای و فراگیر نبود تا کودکان و نوجوانان مستعد و خلاق دیده شوند و برای آموزش آن‌ها تدبیری اندیشیده شود.

امیرنیا در این پیام آورده است: جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان بر اساس این نیاز سال گذشته آغاز شد تا استعدادهایی را در هنرهای تجسمی از دوره کودکی و نوجوانی بشناسد و از سویی موضوع هنر کودک و نوجوان و مسایل آن را در جامعه طرح کند تا از این پس هنر کودک و نوجوان جدی‌تر دیده شود.

جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان می‌تواند منشا طرح مباحثی ضروری مانند روان‌شناسی و جامعه‌شناسی هنر کودک و نوجوان و نیازهای آن باشد و راه را برای آسیب‌شناسی هنر در مدارس باز کند و حتی در نگاهی بلند مدت ایده رشته‌های تخصصی هنر کودک و نوجوان را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مطرح کند.

جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در دومین دوره با بهره‌مندی از نظرات و تجربیات هنرمندان و کار‌شناسان هنر کودک و نوجوان و با رویکردی حرفه‌ای‌تر برگزار شده است تا بستر مناسب تری برای پویایی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان فراهم کند و هنرمندان حرفه‌ای و جریان تاثیر گدار هنر فردای ایران اسلامی نام و نشانی از این جشنواره داشته باشد.

از ستاد برگزاری جشنواره قدردانی می‌کنم و از مشارکت هنرمندان در شورای انتخاب و داوری و برنامه ریزی این رویداد سپاسگزارم.

آینده‌ای روشن‌تر و سرشار از توفیق را برای فرزندان ایران اسلامی و کودکان و نوجوانان این سرزمین از خداوند متعال خواستارم.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان فردا (چهارشنبه ۲۳ اسفندماه) در مجموعه فرهنگی، اردویی شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز