خبرگزاری کار ایران

نقاشی‌های صالحی زیر نور شمع و موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۰۹

نمایشگاه نقاشی‌های صالحی، نقاش خودآموخته دیروز ساعت ۵ بعدازظهر با حضور هنرمندان مختلف و استقبال کم نظیر مخاطبان، در خانه هنرمندان افتتاح شد و 5 تابلو به فروش رفت.

ایلنا: قطعی برق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی‌های سیدعلی صالحی، این مراسم را شاعرانه کرد و باعث شد که بخشی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه با کمک نور گوشی‌های موبایل خود و شمع و چراغ قوه، به تماشای این آثار بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ساعاتی پس از آغاز این مراسم برق بعضی از نگارخانه‌های خانه هنرمندان و ازجمله نگارخانه میرمیران قطع شد و بازدیدکنندگان به امید آنکه برق به زودی وصل خواهد شد در سالن اصلی خانه هنرمندان تجمع کردند. اما پس از حدود یک ساعت انتظار خبری از وصل برق نشد و بازدیدکنندگان که تمام سالن شرق طبقه اول خانه هنرمندان را اشغال کرده بودند، تصمیم گرفتند که همراه صالحی به داخل سالن برگردند و با کمک موبایل‌هایشان و نوری که از راهرو به داخل نگارخانه می‌تابید، نقاشی‌ها را تماشا کنند.

پس از بازگشت بازدیدککندگان به داخل سالن و روشن شدن چراغ‌های موبایل‌ها، چندین شمع هم روشن شد و دست به دست در میان بازدیدکنندگان دست به دست شد. البته مدیریت خانه هنرمندان چند چراغ مهتابی سیار هم در اختیار برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار داد، تا با قرار دادن آن چراغ‌ها روی زمین وجه شاعرانگی نخستین نمایشگاه نقاشی این شاعر شناخته شده، تکمیل شود.

علاوه بر علاقه مندان آثار صالحی، افراد شناخته شده‌ای هم برای حضور در این مراسم و تماشای نقاشی‌ها حاضر شده بودند. «غزل تاجبخش» شاعر و نویسنده، «فرهاد عابدینی» و «غلامحسین سالمی» شاعر، «اسدالله امریایی» مترجم و نویسنده، «سیف الله صمدیان» عکاس، «فریبرز رئیس دانا» اقتصاددان، «کیومرث منشی‌زاده» محقق ادبی، «اردشیر صالح‌پور» نقاش، «فرخنده حاجی‌زاده» نویسنده و ناشر، «علی عبداللهی» نویسنده و مترجم، «بابک گرمچی» گرافیست و.. ازجمله افراد شناخته شده‌ای بودند که در دیروز در این مراسم حضور یافتند.

وجه مشترک صحبت‌های این افراد با صالحی و اظهارنظر‌ها، ابراز خرسندی و‌گاه شگفتی برخی از آن‌ها از نقاش بودن صالحی هم بود. ‌‌‌همان طور که فرهاد عابدینی شاعر و از دوستان صالحی در این زمینه عنوان می‌کند: «من مدت هاست که آقای صالحی را می‌شناسم و با او رفت و آمد دارم. اما تقریبا یک هفته پیش بود که شنیدم آقای صالحی نقاشی می‌کند و قرار است نمایشگاه نقاشی برپا کند. غافلگیر شدم.»

اسدالله امرایی هم پس از اتمام بازدیدش از نقاشی‌ها با تاکید براینکه درباره وجوه هنری این آثار باید متخصصان نقاشی اظهارنظر کنند، می‌گوید: «چیزی که من در این نقاشی‌ها دیدم روح سرکش یک شاعر بود.»

غزل تاجبخش نویسنده و شاعر هم اعتقاد دارد: «این آثار‌‌‌ همان دغدغه‌های درونی شاعر را به نمایش گذاشته‌اند و اگر به آن‌ها دقت شود، وجوه مشترک بسیاری می‌توان میان این نقش‌ها و شعرهای صالحی پیدا کرد.»

علی عبداللهی شاعر و مترجم هم که همچون صالحی ساکن مناطق جنوب غربی ایران است، می‌گوید: «عناصری از فرهنگ و هنر منطقه زاگرس را به خوبی می‌توان در نقاشی‌های این شاعر شناخته شده هم مشاهده کرد.»

ارشیر صالح‌پور نقاش هم که در این گردهمایی شاعرانه حاضر بود، حرف‌های زیادی برای گقتن داشت، اما از همه مهتر عنوان می‌کند: «سیدعلی صالحی فطرتا شاعر است، هنرمندی که نه تنها شاعر کلام و گفتار که شاعر تصاویر و نقش‌ها هم هست. او اول از همه چیزهایی را که می‌گوید، می‌بیند؛ بنابراین می‌توان گفت که فطرتا نقاش هم هست.»

مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی سید علی صالحی تا ساعت ۱۰ شب؛ یعنی ساعت اتمام کار خانه هنرمندان محل رفت و آمد علاقه مندان این شاعر شناخته شده بود. طی این مراسم، ۵ اثر صالحی هم به فروش رفت؛ «غرق مدام»، «شهریور نوبت وزیدن باد»، «بلوط بالای کوه»، «زادرو» و «نطفه نه گانه». غیر از تابلوی شهریور نوبت وزیدن باد که ۲ و نیم میلیون تومان قیمت داشت، بقیه تابلو‌ها جزو آثار ۳ میلیون تومانی بود.

در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاهی هم از آثار نوشتاری و اشعار صالحی برپا شد که با استقبال گرم بازدیدکنندگان مواجه شد و بخشی از این کتاب‌ها هم در همین نمایشگاه به فروش رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز