خبرگزاری کار ایران

آثار برگزیده جشنواره مد و لباس به فروش می‌رسد

کد خبر : ۳۴۶۸۱

بنیاد ملی مد و لباس فجر در بخش مسابقه و فروش دومین جشنواره مد و لباس از طراحان و تولیدکنندگان سراسر کشور برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره و همچنین فروش آثارشان دعوت کرد.

ایلنا: براساس فراخوان دومین جشنواره مد و لباس فجر، بخش مسابقه این جشنواره دربرگیرنده چند زیرگروه است که عبارتند از: لباس آقایان (کت و شلوار، پیراهن، کاپشن، و لباس مشاغل آقایان) بانوان (چادر، مانتوشامل اجتماع و مجلسی، مشاغل بانوان و پوشش سر) کودکان ۳ تا ۱۰ سال (پیراهن و بلوز، شلوار دخترانه پسرانه) لباس مدارس، طرح اولی‌ها و آرای مردمی.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی مد ولباس، براساس این فراخوان شرایط طراحی لباس‌های ارائه شده در جشنواره شامل عناوینی چون: تناسب طرح با موازین شرعی و عرفی و مطابق با فرهنگ ایرانی، استفاده از پارچه‌های موجود در بازار ایران و ترجیحا پارچه‌های تولید داخل، استفاده از رنگ‌های وزین و شاد در پارچه‌های مورد استفاده، دوری از تقلید طرح و چاپ طرح روی لباس‌های غیر ایرانی و سهولت در هنگام پوشش و راحتی لباس درهنگام استفاده است.

معیارهای کلی داوران نیز دراین فراخوان اعلام شده است که عبارتند از میزان خلاقیت و نوآوری و ابتکار موجود درطرح و تناسب رنگ، میزان تطابق با شاخص‌های فرهنگ عمومی و کلیات شئونات اسلامی، میزان تطابق با اسلوب‌های علمی و مدرن موجود در طراحی و دوخت، توان و قابلیت تولید انبوه و ورود به بازارهای تجاری با ملاحظات قیمت‌های مناسب، زیبایی و دقت در انتخاب پارچه و دوخت مناسب و رسیدن به حد نصاب آثار در هریک از بخش‌ها.

در بخش فروش نیز همه تولیدکنندگان در موضوع‌های اعلام شده، می‌توانند آثار خود را عرضه کنند. در این بخش تولیدکنندگان آثار برگزیده جشنواره‌های قبلی و همچنین برند‌ها و شرکت‌های معتبر نیز با ارائه نمونه‌ها و اخذ تاییدیه لازم و دریافت غرفه‌های مستقل می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

این در حالی است که برای نخستین بار، تولیدکنندگان وطراحان پس از تایید آثار و طرح‌هایشان توسط کمیته داوری می‌توانند با حضور در جشنواره نسبت فروش آثار یاد شده به علاقه مندان حوزه مد و لباس اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز