خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی کشور اعلام کرد:

افزایش ۲۰ درصدی سرقت‌های خرد در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۵۶

برنامه‌های ویژه‌ای برای مبارزه با توزیع و خرید مواد مخدر در سال جدید خواهیم داشت چرا که در بر اساس تحقیقات به عمل امده بیشتر جرائم انجام شده در کشور همبستگی ویژه‌ای با اعتیاد دارد.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی از افزایش ۲۰ درصدی سرقت‌های خرد در ایام نوروز خبر داد و گفت: بخشی از این افزایش به علت ثبت بهتر جرائم در کشور است و بخشی دیگر از آن به علت عدم مهار سرقت‌های خرد است و ما برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار سرقت‌های خرد داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در اولین نشست خبری سال ۹۲ درباره اقدامات ناجا درباره طرح نوروزی سال ۹۲ گفت: در ایام نوروز در اشکال مختلف جرایم شاهد کاهش محسوسی بودیم به طوری که در زمینه شرارت و نزاع‌های خیابانی ۲۳ درصد کاهش، در زمینه قتل ۲۰ درصد کاهش، آدم ربایی ۷۲ درصد کاهش و در تجاوز به عنف با ۲۸ درصد کاهش رو به رو بوده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور به کاهش ۵ درصدی کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۹۲ در مقایسه با نوروز سال گذشته ۱۰۸ نفر کمتر جان خود را از دست داده‌اند و بر اساس آمار دریافتی از سازمان پزشکی قانونی در نوروز ۹۲ در پی حوادث جاده‌ای ۱۰۸۰ نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جاده‌ای در مقایسه با نوروز سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است و این در حالی است که تعداد مجروحین تصادفات ۱۲ و نیم درصد افزایش داشته است که افزایش مجروحان و کاهش کشته شدگان نشان دهنده کاهش شدت تصادف و بهبود اقدامات امداد و اورژانس بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خودرو پراید بیشترین سهم تصادفات جاده‌ای را به خوداختصاص داده است افزود: واژگونی خودرو‌ها با ۳۷ درصد اصلیترین علت کشته شدن در حوادث جاده‌ای بوده که علت اصلی آن عدم کنترل، خستگی راننده و ضعف ایمنی بوده است.

وی ضمن اشاره به حادثه خیز بودن بسیاری از جاده‌ها خاطرنشان کرد: جاده نقش مهمی در تصادفات دارد و متاسفانه بدون آنکه تجهیزات لازم رادر جاده‌ها فراهم کنیم تنها در افتتاح جاده‌ها عجله می‌کنیم.

احمدی مقدم ضمن اشاره به تاثیر گرانی در سفرهای نوروزی ادامه داد: سفرهای ایرانیان به خارج از کشور در نوروز ۹۲، پانصد هزار نفر بود که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است ولی میزان سفرهای افراد خارجی به کشور ایران با ۲۷ درصد افزایش به۱۷۰ هزار سفر رسید.

احمدی مقدم مهم‌ترین مطالبه مردم از پلیس را مبارزه با توزیع و خرید مواد مخدر عنوان کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای مبارزه با توزیع و خرید مواد مخدر در سال جدید خواهیم داشت چرا که در بر اساس تحقیقات به عمل امده بیشتر جرائم انجام شده در کشور همبستگی ویژه‌ای با اعتیاد دارد.

وی از افزایش ۲۰ درصدی سرقت‌های خرد در ایام نوروز خبر داد و گفت: متاسفانه در این زمینه، برخلاف سایر جرائم به موفقیت خوبی دست پیدا نکردیم ولی امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار سرقت‌های خرد داریم چرا که یکی از عامل‌های اصلی احساس عدم امنیت در جامعه مربوط به سرقت‌های خرد است.

وی ادامه داد: بسیاری از سرقت‌های خرد به واحدهای پلیس اعلام نمی‌شود و با توجه به تحقیقات انجام شده مردم در شهرهای کوچک و روستا‌ها در مقایسه با شهرهای بزرگ نسبت به جرائم خود حساستر هستند و بیشتر به پلیس مراجعه می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی به تعامل خوب مردم و پلیس در ایام عید اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز ۱۷ هزار تماس با ناجا گرفته شد که از این می‌ان۵۰ درصد این تماس‌ها مربوط به تقدیر از عملکرد پلیس و نزدیک به ۳ درصد این تماس‌ها مربوط به قصور مامورهای نیروی انتظامی بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین علل نارضایتی مردم از عملکرد پلیس در ایام نوروز به علت برخورد نامناسب و تندی ماموران پلیس، وقوع ناامنی و سرقت، سخت گیری غیرضروری ترافیک سنگین و عدم پاسخگویی واحدهای انتظامی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی به افزایش ۲۰ درصدی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش حجم سفر‌ها در کشور امسال ترافیک به معنای سال قبلی در جاده‌های کشور دیده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز