خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد،

تحقق ۷۱ درصدی ساخت و ساز منطقه ۱۰ در محدوده مصوب بافت فرسوده

کد خبر : ۹۲۴۷۵

در ۴ ماهه اول سال جاری تعداد ۴۱۵ پروانه در بافت‌های فرسوده منطقه صادر شده که بیش از ۷۱ درصد مجموع ساخت و ساز‌ها را به خود اختصاص داده است.

ایلنا:‌ شهردار منطقه ۱۰ از اهتمام معاونت شهرسازی و معماری منطقه برای ترغیب شهروندان به نوسازی بافت‌های فرسوده و تحقق ۷۱ درصدی ساخت و ساز در محدوده مصوب بافت فرسوده از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا، "فرامرز عظیمی" شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: بر اساس سیاست‌های اخیر مدیریت شهری مبنی بر اصلاح بافت‌های فرسوده و ارتقاء سطح خدمت رسانی به شهروندان با توجه به امتیازات پیش بینی شده در جهت احیا بافت‌های فرسوده در سطح منطقه گام‌های اساسی برداشته شده است.

شهردار منطقه در تشریح عملکرد منطقه برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در ۴ ماهه اول سال جاری تعداد ۴۱۵ پروانه در بافت‌های فرسوده منطقه صادر شده که بیش از ۷۱ درصد مجموع ساخت و ساز‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی با ارائه تسهیلات ویژه به مالکان بافت‌های فرسوده این امکان فراهم آمده تا اقشار مختلف نسبت به نوسازی ملک خود اقدام کنند به طوری که از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بالغ بر مبلغ ۶۳ میلیارد ریال تخفیف برای شهروندان جهت نوسازی بنا‌ها اعمال شده است همچنین نوسازی بافت‌های فرسوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته شتاب بیشتری گرفته و از رشد خوبی برخوردار بوده است.

عظیمی در بخش دیگری از سخنانش به آمار گواهی‌ها و مجوزهای صادره از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان تیر ماه تعداد ۹۸۰ گواهی به متراژ ۲۱۴۵۲۸ صادر شده است و تعداد پروانه‌های صادره تجمیعی نیز به ۲۲۰ پروانه رسیده است.

شهردار منطقه تصریح کرد: تحول در طرح‌ بهسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و برنامه‌ریزی مناسب از شاخص‌های مهمی است که می‌تواند در توسعه اقتصادی و اجتماعی و پیشبرد امور مؤثر واقع شود و در همین راستا شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به معاونت شهرسازی و یا دفا‌تر نوسازی نسبت به ساخت و ساز ملک‌های فرسوده خود اقدام نمایند و ضمن استفاده از تسهیلات ارائه شده در احیای بافت فرسوده و افزایش خدمات رسانی به مدیریت شهری یاری رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز