خبرگزاری کار ایران

سلیمی خبر داد:

آمادگی کامل شهرداری منطقه ۲۱ برای آغاز سال جدید و استقبال از نوروز

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۲۷

زیبایی نمای بصری و آراستگی منظر شهری موضوع بسیار مهمی است که در طرح استقبال از نوروز مورد توجه مدیریت شهری در منطقه ۲۱ قرار گرفته است.

ایلنا: شهردار منطقه ۲۱ تهران از آمادگی کامل این منطقه برای استقبال از نوروز و سال جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر مصطفی سلیمی دراین باره گفت: در آستانه آغاز سال جدید و فرا رسیدن نوروز منطقه ۲۱ با اجرای طرح‌های فوریتی در زمینه‌های خدمات شهری، زیبا سازی، فضای سبز، عمرانی، ترافیکی و اجتماعی و فرهنگی در قالب طرح استقبال از نوروز در سطح محلات و منطقه خود را برای استقبال از سال جدید آماده کرده است.

به گفته وی زیبایی نمای بصری و آراستگی منظر شهری موضوع بسیار مهمی است که در طرح استقبال از نوروز مورد توجه مدیریت شهری در منطقه ۲۱ قرار گرفته است.

سلیمی ادامه داد: با توجه به آنکه منطقه ۲۱ در غربی‌ترین نقطه شهر تهران قرار گرفته و مدخل ورودی و خروجی این شهر نیز به حساب می‌آید، توجه به نمای بصری و زیباسازی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این راستا اقداماتی همچون شستشوی سایبان‌ها، کرکره و تابلوهای ۶۰ واحد صنفی، رنگ آمیزی جداول به متراژ ۳۱۶۰۰ متر طول، پاکسازی برچسب‌های غیر مجاز در سطح محله‌ها، نصب پایه چراغ در پیاده رو‌ها و تامین روشنایی آن، رفع موانع فیزیکی، پاکسازی و شستشوی کلیه ایستگاههای اتوبوس و تامین روشنایی آن‌ها، تامین روشنایی پل‌های عابر پیاده و... انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مرحله اول طرح استقبال از نوروز ۹۲ در حوزه عمران با محوریت محلات ۱۷گانه این منطقه و نواحی ۳گانه، از ابتدای بهمن ماه در این منطقه آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی بسیار مهمی در حوزه ترافیک، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و خدمات شهری در این منطقه در حال اجراست، بخش تعمیر و نگهداری معابر، هم سطح سازی، پیاده رو سازی، تعویض جداول و دریچه‌های معیوب و تعویض کف پوش‌های شکسته نیز در دستور کار معاونت عمران قرار گرفته است. در این طرح ۴۰۲ متر مربع لکه گیری آسفالت، ۳۰ مورد همسطح سازی دریچه (سواره رو و پیاده رو)، ۲۵ متر طول ترمیم جدول، ۱۰م‌تر طول کف کشی، ۷۰ متر تعویض کف پوش، ۱۰مورد رفع معارض پیاده رو انجام شده است. در مرحله دوم این طرح نیز اقداماتی همچون، ۲۵۰ متر مربع لکه گیری آسفالت، ۳۷۰ متر مربع همسطح سازی، ۴۰ مورد تعویض دریچه (سواره رو و پیاده رو) ۳۰ متر طول کف کشی، ۱۹۹م‌تر طول تعویض جدول، ۶۰ مترمربع تعویض کف پوش و ۱۰ مورد رفع معارض پیاده رو انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری و زیست محیطی منطقه ۲۱، نیز در اجرای طرح استقبال از نوروزبرای پاکیزگی هر چه بیشتر این منطقه تلاش کرده است ادامه داد: پاکسازی زمین‌های بایر، جمع آوری سرشاخه و ضایعات فضای سبز، جمع آوری خاک و نخاله، لایروبی انهار، شستشوی مخازن زباله، پاکسازی بزرگراه‌ها از جمله آزادگان، فتح، لشگری، شستشوی تابلو‌ها و علائم ترافیکی، لایروبی انهار روباز، پاکسازی و نظافت گاردریل‌های بزرگراه‌های سطح منطقه، جمع آوری خاک و نخاله غیر مجاز سطح زمینهای بایر، پاکسازی برچسب و پوستر‌های دیواری، شستشوی دیوار و محدوده مساجد و شستشوی جداول و گاردریل‌های بزرگراه‌ها از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام شده است. شستشوی پل عابر پیاده و سرپناه ایستگاه اتوبوس، شستشوی پایه چراغ راهنمایی و تابلوی ترافیکی، پاکسازی برچسب و پوسترهای دیواری و تهیه و توزیع بروشور و تراکت با موضوع پسماند و همچنین جلوگیری از فعالیت عوامل غیر مجاز تفکیک پسماند، برپایی بازارچه بهاره و عرضه محصولات ویژه نوروز از آن جمله است.

برپایی بازارچه‌های خود اشتغالی و کارآفرینی از محصولات زنان سرپرست خانوار، طراحی و برپایی سفره هفت سین در میدان اصلی منطقه، برپایی جشنواره بهترین هفت سین و سبزه آرایی خانگی، اهدا اقلام شب عید وکارت هدیه به بانوان سرپرست خانوار منطقه، اسکان مسافران نوروزی در بوستان قوری چای و سوله الزهرا (س) از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی واجتماعی این منطقه است که شهردار منطقه ۲۱ به آن اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز