خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران:

ساماندهی جماران تا ۸۰ درصد پیشرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۵۵

باید ابتدا معماری ایرانی را معرفی کنیم و سپس هدف خود را مشخص کنیم متاسفانه آنقدر سرعت تغییرات بالا است که نمی‌توانیم شکل سابق تهران را معرفی کنیم.

ایلنا: مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در فاز یک پروژه ساماندهی جماران ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و در تلاش هستیم با همکاری بیشتر مردم، این ساماندهی را تا دو ماه آینده تا میدان جماران تکمیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد شوشتری در جمع خبرنگارن در سمینار هویت ایرانی‌اسلامی شهرتهران امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در سالن علامه امینی دانشگاه تهران در جمع خبرنگارن، در رابطه با تعریف هویت اسلامی‌ایرانی شهر تهران افزود: هویت ایرانی‌اسلامی یعنی چیزهایی را شما تجربه کنید که یادآور اسلام و ایران باشد که معماری، سبک زندگی، رفتارهای اجتماعی و.. نمونه‌هایی از هویت ایرانی‌اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه می‌بایست نگاه خودمان را منطبق بر ارزشهای اسلامی‌ایرانی کنیم، اظهار کرد: نگاه نیازسازی و تجدد گرایی نگاه ایرانی اسلامی نیست، بلکه یک نگاه غربی و مصرفی است چرا که در نگاه اسلامی و ایرانی بحث اسراف را نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما به مصرف کنندگان دنیای غرب تبدیل شده‌ایم و افتخار ما هم این است که از چه امکاناتی و کدام الگوی غرب استفاده می‌کنیم.

شوشتری در رابطه با نمای ساختمان‌های شهری، بیان داشت: از کامپوزیت‌ها و شیشه‌های رفلکس که کاملا الگوبرداری از غرب است به راحتی استفاده می‌کنیم و هر روز نیز این استقبال را افزایش می‌دهیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: هیچگاه یه گذشته خود نگاهی نداریم و از معماری ایرانی خود بهره‌ای نمی‌بریم این در حالی است که معماری‌های جدید غربی از سبک‌های معماری ایرانی استفاده می‌کنند.

وی یکی از اقدامات اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران را شناسایی ساختمان‌های قدیم تهران و مساجد شهر تهران عنوان کرد و گفت: به زودی دو کتاب مصور از ساختمان‌ها و مساجد قدیم شهر تهران منتشر می‌شود تا شهروندان از نمای قدیم شهر تهران آگاه شوند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با نوع رواج معماری و هویت اسلامی‌ایرانی، گفت: باید ابتدا معماری ایرانی را معرفی کنیم و سپس هدف خود را مشخص کنیم متاسفانه آنقدر سرعت تغییرات بالا است که نمی‌توانیم شکل سابق تهران را معرفی کنیم لذا این کار نیازمند مطالعات گسترده است تا شاخص‌های مورد نظر را به درستی مشخص کنیم.

وی در رابطه با توجه طرح تفصیلی به بحث هویت ایرانی‌ اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی، جانمایی‌ها را مشخص می‌کند و قطعا نما و منظر در طرح به صورت مفصل مطرح نشده است ولی جانمایی‌ها می‌تواند به بحث هویتی بپردازد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با مطالعات سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: با بازخوانی ادبیات هویت شهری ایرانی‌اسلامی می‌فهمیم چه شاخصه‌هایی را باید دنبال کنیم که متاسفانه بسیاری از طرح‌های ما الگو برداری از غرب است.

وی ضمن ابراز امیدواری از همکاری دانشگاه‌ها با شهرداری افزود: امیدواریم بتوانیم وضعیت شهر تهران را به گونه‌ای رقم بزنیم تا با کمترین آسیب جلو برویم.

شوشتری در رابطه با ساماندهی جماران خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در طی چند سال گذشته خواستار ساماندهی این منطقه بود که از اواخر سال گذشته ساماندهی محله جماران را آغاز کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در فاز یک این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم و در سایر بخش‌ها با توجه به تامین رفاه ساکنان سرعت کار پایینی داریم ولی در تلاش هستیم با همکاری بیشتر مردم، این ساماندهی را تا دو ماه آینده تا میدان جماران تکمیل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز