خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

ریالی از درآمدهای وصولی جرایم رانندگی به تهران پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۷۸

سهم شهرداری تهران از درآمدهای وصولی اخذ جرایم رانندگی، بین ۴۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بود که اوخر سال ابلاغ شد حدود ۷ میلیارد تومان حاضرند به شهرداری تهران بدهند.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک با تاکید براینکه ریالی از سهم شهرداری از درآمد‌های وصولی جرایم رانندگی پرداخت نشده، گفت: براساس قانون باید ۶۰ درصد درآمد‌های ناشی از وصول جرایم رانندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص یابد که براین اساس باید سالانه حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت شود اما تاکنون ریالی از این اعتبارات را دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: سال گذشته تقریبا تمام دستگاه‌ها سهم خود را از درآمدهای وصولی جرایم رانندگی دریافت کردند به جز شهرداری تهران، در واقع راهنمایی و رانندگی، وزارت راه، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، همه و همه سهم خود را از این اعتبارات دریافت کردند اما شهرداری تهران به طور کامل از دریافت این اعتبارات محروم شد.

تشکری افزود: در سال جاری هم تا جایی که ما اطلاع داریم این اعتبارات به هیچ یک از نهاد‌ها و سازمان پرداخت نشده است و اگر هم پرداختی صورت گرفته باشد باز ما بی‌اطلاع هستیم و شهرداری تهران از اعتباراتی که مصوبه صریح قانونی دارد همچنان محروم است.

وی با بیان اینکه ما همیشه پیش فرض را بر این می‌گذاریم که اگر دستگاه‌های دولتی به تعهدات خود عمل نکردند چگونه کار‌ها را به پیش ببریم گفت: با عزم جدی و تلاش مدیریت شهری، کار‌ها در شهر تهران متوقف نمی‌شوند اما انتظار می‌رود که دولت توجه لازم را به قوانین داشته باشد و اعتبارات مصوب و قانونی شهر تهران به موقع و به طور کامل پرداخت شود نه اینکه تنها جایی که از اعتبارات بی‌نصیب می‌مانند پایتخت کشورمان باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: سهم شهرداری تهران از درآمدهای وصولی اخذ جرایم رانندگی، بین ۴۰ تا ۷۰ میلیارد تومان بود که اوخر سال ابلاغ شد حدود ۷ میلیارد تومان حاضرند به شهرداری تهران بدهند اما باید این مبلغ صرف ساخت پارکینگی در مجاورت ساختمان استانداری شود که این موضوع کاملا مغایر با قانون بود چرا که مسئولیت برنامه ریزی مسائل ترافیکی در شهر‌ها طبق قانون حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بر عهده شهرداری‌ها است و هرگونه مداخله و دخل و تصرف در اجرای قانون، مجاز نیست. در ‌‌نهایت نیز عملا ریالی به شهرداری تهران از این اعتبارات پرداخت نشد.

وی افزود: براساس برآوردهای صورت گرفته سالانه حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان باید از محل درآمدهای وصولی جرایم رانندگی به شهرداری تهران پرداخت شود و انتظار می‌رود عدم پرداخت سهم شهرداری از این ردیف از اعتبارات پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز