خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی:

رسالت وزیر كار واگذاری امور مردم به نهادهای مردمی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۷۲

چکیده: «بازگرداندن وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسیر اصلی در جهت تمرکز بر وظایف اجتماعی و دوری جستن از فعالیت‌های اقتصادی بی‌مورد و همچنین بها دادن به گفتگوهای اجتماعی و سامان دادن وضعیت آشفته بازار کار از جمله مهم‌ترین وظایف وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.»

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران مهم‌ترین رسالت وزیر پیشنهادی تعاون، كار و رفاه اجتماعی را خاتمه وضع موجود و ساماندهی بازار كار ذكر كرد و گفت: امیدورایم آقای علی ربیعی به عنوان یک نیروی مجرب بتواند وعده‌ رئیس جمهوری را در مورد واگذار کردن امور مردم به نهادهای مردمی محقق کند.

«محمد عطاردیان» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مهم‌ترین خواسته و انتظار جامعه کارفرمایی ایران از کابینه یازدهم این است که به گفته‌های رئیس جمهور منتخب عمل کنند و امور مردم را به نهادهای مردمی واگذار کنند.
وی افزود: بر همین اساس از گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم که در راستای تقویت سه جانیه گرایی گام بردارد و از نظر و مشاوره تشکل‌های واقعی صنفی کارگری و کارفرمایی استفاده کند.
این مقام کارفرمایی با بیان اینکه وزارت كار در مورد تنظیم روابط کار و ارائه خدمات اجتماعی رویکردی اجتماعی و غیر اقتصادی دارد، گفت: تنها بخش تعاونی این وزارتخانه دارای ماهیتی اقتصادی است.
عطاردیان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی در وزارتخانه‌های دیگری غیر از وزارت کار تعریف شده است؛ از عملکرد سالهای اخیر مسئولان وزارت کار در خصوص ورود مستقیم به مسائل اقتصادی انتقاد کرد.
وی با یادآوری اینکه سیاست‌های مسئولان پیشین وزارت کار در خصوص ایجاد بنگاه‌های زوردبازده و ساماندهی مشاغل خانگی هیچگاه مورد تایید نهادهای صنفی بخش خصوصی نبوده است، گفت: وزیر کار کابینه یازدهم باید بتواند به وضعیت موجود خاتمه دهد.
دبیرکل کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران ادامه داد: بازگرداندن وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مسیر اصلی در جهت تمرکز بر وظایف اجتماعی و دوری جستن از فعالیت‌های اقتصادی بی‌مورد و همچنین بها دادن به گفتگوهای اجتماعی و سامان دادن وضعیت آشفته بازار کار از جمله مهم‌ترین وظایف وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز