خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسائل کارگری:

وظایف وزارت کنونی تعاون،کار و رفاه اجتماعی جمع اضداد است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۷۰

چکیده: «در حال حاضروضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظر شرح وظایف جمع اضداد است/ این وزارتخانه از یکسو در بخش کار و رفاه اجتماعی ماهیتی اجتماعی دارد و از سوی مقابل در بخش تعاونی دارای ماهیتی اقتصادی است/ با تجمیع این وظایف متضاد در درازمدت آسیب‌هایی را به دنبال دارد».

یک کار‌شناس کارگری گفت: میان فعالیت‌های تعاونی با وظایف تنظیم روابط کار و تامین و ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی از اساس تفاوت وجود دارد.
محمدرضا عمادی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نظر شرح وظایف جمع اضداد است.
وی افزود: این وزارتخانه از یکسو در بخش کار و رفاه اجتماعی ماهیتی اجتماعی دارد و از سوی مقابل در بخش تعاونی دارای ماهیتی اقتصادی است.
این کار‌شناس کارگری با اشاره به بی‌بازده بودن بخش تعاونی کشور در سالهای اخیر، گفت: با ادامه تجمیع این وظایف متضاد احتمال دارد وزاتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی در درازمدت نتواند به همه وظایف خود به درستی عمل کند.
وی افزود: استمرار چنین وضعیتی در ‌‌نهایت به زیان وظایف مربوط به بخش‌های تنظیم روابط کار و تامین اجتماعی این وزارتخانه  است.
به گفته عمادی بخش تعاونی قبل از آنکه ماهیتی اجتماعی داشته باشد، دارای خواستگاهی اقتصادی است و چون تاکنون این بخش سودآوری نداشته‌ بهتر است مدیریت تعاونی‌ها در اختیار وزارتخانه‌های اقتصادی قرار بگیرد.
وی یادآور شد: بخش تعاونی ابتدا باید به سودآوری برسد تا بتواند از محل درآمدهای خود به فعالیت‌های اجتماعی بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز