خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

برای «بخش تعاونی» کشور برنامه‌ مدون نداریم

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۲۴

چکیده: «تاکنون برای بخش تعاونی کشور هیچ برنامه منسجمی تدوین نشده‌است و تنها مسئولیت این این بخش میان وزارتخانه‌های دولت دست به دست چرخیده است/ رسالت اصلی بخش تعاونی فعالیت اقتصادی و ارائه خدمات اجتماعی از محل درآمدهای کسب شده است».

یک فعال کارگری گفت: تاکنون برای بخش تعاونی کشور هیچ برنامه منسجمی تدوین نشده‌است و در این سالها تنها مسئولیت این این بخش میان وزارتخانه‌های دولت دست به دست چرخیده است.
فرامز توفیقی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: رسالت اصلی بخش تعاونی فعالیت اقتصادی و ارائه خدمات اجتماعی از محل درآمدهای کسب شده است.
وی با یادآوری اینکه از بعد پیروزی انقلاب اسلامی برای بخش تعاونی کشور در ساختار دولت برمبنای آموزه‌های دینی وزارتخانه‌ای تشکیل شد، گفت: متاسفانه چون از‌‌ همان آغاز برای فعالیت تعاونی‌ها برنامه مدونی چیده نشد در عمل بخش تعاونی کارآمدی و بهره‌وری چندانی نداشت.
این فعال کارگری گفت: به دلیل همین ناکارآمدی در ‌‌نهایت وزارت تعاون در وزاتخانه‌های کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی که رویکردی اجتماعی داشتند ادغام شد.
توفیقی با بابیان اینکه حتی در وزارتخانه جدید نیز برای بخش تعاون هیج برنامه منسجمی و مدونی تهیه نشده، است گفت: هرچند بخش تعاونی به دلیل داشتن ماهیت اقتصادی نمی‌تواند در کنار بخش‌های اجتماعی تنظیم روابط کار و رفاه و تامین اجتماعی قرار بگیرد اما در شرایط کنونی اول باید برای این بخش برنامه‌ای مدون را تدارک دید.
وی افزود: حتی اگر قرار باشد تا مسئولیت بخش تعاونی در جهت برنامه‌های کوچک سازی دولت یه وزارت کار و رفاه اجتماعی واگذار شود بازهم باید برای فعالیت‌های برنامه ریخت.
وی افزود: در صورتی که بخش تعاونی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی خود به سودآوری لازم برسد می‌تواند بهتر از موسسات اقتصادی دولتی و خصوصی به رسالتهای اجتماعی خود مانند اشتغالزایی عمل کند.
وی افزود: در غیر این صورت هرگونه تلاش برای ورود هدفمند بخش تعاونی به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی مانند اجرای برنامه‌های مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده در دولت‌های نهم و دهم با شکست روبرو می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز