خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار از روحانی خواستار شد:

تفكیك بخش تعاون از وزارت كار در رأس برنامه‌های روحانی قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۰۱

چکیده: «در حال حاضر تعدد و تنوع وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باعث تضعیف حوزه روابط کار و کارگر شده‌ است/ در خصوص وظایف مربوط به حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیز باید مرزبندی میان تکالیف دولت و وظایف سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی مشخص شود.»

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری منتخب، خواستار تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

به گزارش ایلنا، «حسین حبیبی» در بخش‌هایی از نامه سرگشاده و مفصل خود نوشته‌ است: در این دوره یکی از وظایف اصلی ریاست جمهور منتخب تفکیک وزاتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یکدیگر است.
به باور این فعال کارگری بخش تعاون بخشی غیر دولتی و در برگیرنده مشارکت و منافع گروه خاصی از افراد جامعه بوده و چون به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی دارای ماهیتی اقتصادی است با وظایف تنظیم روابط کار و ارائه خدمات اجتماعی تأمینی و رفاهی مغایرت دارد.
وی که معتقد است در حال حاضر تعدد و تنوع وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باعث تضعیف حوزه روابط کار و کارگر شده‌است، در دنباله نامه سرگشاده خود نوشته است: در خصوص وظایف مربوط به حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیز باید مرزبندی میان تکالیف دولت و وظایف سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی مشخص شود.
وی در این نامه با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی دولت به عنوان تامین کننده تنها سه درصد از منابع سازمان نقش تصمیم گیری را برعهده دارد، یادآور شده است در حالی که کارگران و کارفرمایان تامین کنندگان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی هستند مدیران دولتی اساسنامه سازمان را تغییر داده‌اند و برخلاف قانون از منابع سازمان برای انجام تعهداتی استفاده می‌کنند که در اصل ۲۹ قانون اساسی برعهده دولت گذاشته شده است.
در نامه این فعال کارگری آمده است: کارگران از رئیس جمهور به عنوان وکیل و نماینده خود انتظار دارند که علاوه بر اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی در حوزه‌های دیگری چون وضعیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و بانک رفاه کارگران نیز شفاف سازی کند.
این فعال کارگری با بیان اینکه ماموریت اصلی و واقعی وزارت کار باید اجرای درست قانون کار و تنظیم روابط کار به منظور حمایت از نیروی کار باشد، در ادامه نامه خود نوشته است: تنها دراین صورت است که مفهوم کار و کارگر معنا می‌کند.
دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با یادآوری اینکه چرخ عظیم تولید صنعت و خدمات بدست کارگران می‌چرخد، خطاب به رئیس جمهور منتخب نوشته است: وزیر کار کابیه منتخب باید دارای تفکر و نیت خدمت به کارگران در جهت استیفای حقوق حقه کارگران جانانه تلاش کند.

متن كامل نامه این فعال كارگری در انتهای خبر به صورت فایل پیوست قابل دریافت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز