خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه كارگر قم:

وزارت كار به سمت واسطه‌گری سوق پیدا كرده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۹

چكیده:‌«رئیس جمهور منتخب اگر به دنبال رشد میزان اشتغال، تولید و كارآفرینی است باید با انتخاب فردی تحول خواه در راس وزارت كار، این وزارتخانه را به وظیفه‌ی اصلی اش یعنی هدایت نیروی كار به سمت اشتغال و نظارت بر حوزه روابط كار بازگرداند.»

دبیر اجرایی خانه كارگر قم گفت: وزیر كار باید فردی تحول‌خواه باشد تا بتواند در ساختار راكد وزارت كار، تحول ایجاد كند.

«اكبر شوكت» در این باره به ایلنا گفت: رئیس جمهور منتخب اگر به دنبال رشد میزان اشتغال، تولید و كارآفرینی است باید با انتخاب فردی تحول خواه در راس وزارت كار، این وزارتخانه را به وظیفه ی اصلی اش یعنی هدایت نیروی كار به سمت اشتغال و نظارت بر حوزه روابط كار بازگرداند.

وی با انتقاد از كوچك شدن محدوده ی فعالیت ادارات كار استان ها افزود: كاربری ادارات كار استان ها به بررسی اختلافات كارگران و كارفرمایان در هیات های تشخیص و حل اختلاف كار محدود شده است. این ادارات، خودشان را در حدی نمی بینند كه برای اشتغالزایی و ایجاد ارتباط میان بخش تولید و دانشگاه ها اقدامی انجام دهند.

رئیس كانون انجمن های صنفی كارگران و استاد كاران ساختمانی كشور در ادامه بیان كرد: این رویه در سطح كشوری نیز به همین ترتیب است و ترس از تغییر بر همه ی اركان وزارت كار سایه انداخته است.

به گفته ی آقای شوكت، تا زمانی كه وزیران كار برای ایجاد تغییر در شرایط موجود، ریسك پذیری نداشته باشند روند كنونی ادامه می یابد.

این فعال صنفی در ادامه افزود: مدیران كل ادارات كار استان ها از طرح هایی كه برای ایجاد تحول در شرایط موجود پیشنهاد می شوند فراری هستند.

دبیر اجرایی خانه كارگر قم در پایان با هشدار نسبت به ادامه روند فعلی در وزارت كار گفت: عملكرد وزارت كار برای حفظ شرایط موجود، رویكرد این وزارتخانه را به سمت واسطه گری و دلالی متمایل كرده است و اختلافات جامعه كارگری و كارفرمایان را روز به روز بیشتر می كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز