خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس کارگری:

تمدید حضور گرایش كارفرمایی در وزارت كار باعث ادامه تنش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۳۹

چكیده:‌ «احیا نظام استاد شاگردی و تهیه پیش نویس قانون کار تنها دو نمونه از اقدامات وزارت کار دولت دهم است که وجود گرایش کارفرمایی در راس آن را آشکار می‌کند.»

یک کار‌شناس مسائل کارگری، مشکلات جامعه کارگری در ۸ سال گذشته را ناشی از گرایش کارفرمایی وزاری کار دولت آقای احمدی‌نژاد دانست و گفت: عدم تغییر این شرایط، باعث تنش‌زایی در اوضاع اجتماعی و اقتصادی كشور  می‌شود.

«علیرضا حیدری» با اشاره به عدم توازن منطقی میان گرایش کارگری و کارفرمایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم، به ایلنا گفت: در تمامی رفتارهای وزارت کار در دولت آقای احمدی‌نژاد، گرایش کارفرمایی مشهود است.

این فعال کارگری با اشاره به اقدامات تبعیض آمیز وزارت کار دولت دهم علیه کارگران بیان کرد: نظام استاد شاگردی که مغایر قانون کار، قانون اساسی و مقاوله نامه‌های بین المللی بود در دولت دهم احیا شد.

وی در ادامه به تهیه لایحه قانون کار در دولت آقای احمدی‌نژاد اشاره کرد که در صورت تصویب مجلس، منجر به تضییع گسترده حقوق کارگران می‌شود.

به گفتهٔ آقای حیدری، احیا نظام استاد شاگردی و تهیه پیش نویس قانون کار تنها دو نمونه از اقدامات وزارت کار دولت دهم است که وجود گرایش کارفرمایی در راس آن را آشکار می‌کند.

این کار‌شناس کارگری بیان کرد: اگر وجود تفکر کارفرمایی در راس وزارت کار می‌توانست مشکلات ۳۰ میلیون نفر جامعه کارگری را کم کند طی ۸ سال گذشته این اتفاق می‌افتاد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر شرایط امروز کارگران به نظر کسانی که باید وزیر کار را انتخاب کنند قابل قبول است می‌توانند مسیر دولت گذشته را ادامه دهند که در این صورت در آینده با واقعیات اقتصادی و اجتماعی پر تنشی رو به رو می‌شوند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز