خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن صنفی پرستاران استان اصفهان:

بیمارستان‌های خصوصی قوانین حمایتی از پرستاران را اجرا نمی‌كنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۶۳

چكیده:‌ «قوانین ارتقاء بهره وری، كاهش ساعت كاری و تعرفه گذاری خدمات پرستاران در بیمارستانهای خصوصی اجرا نمی‌شوند/ این قوانین حمایتی به پیشنهاد سازمان نظام پرستاری در مجلس تصویب شده‌اند و وزارتخانه های «تعاون، كار و رفاه اجتماعی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشكی» اجرای آنها را تایید کرده‌اند».

عضو هیات مدیره انجمن صنفی پرستاران استان اصفهان از عدم اجرای قوانین حمایتی از پرستاران در بیمارستان های خصوصی انتقاد كرد.

«فروغ شفیعی» در این باره به ایلنا گفت: قوانین مطرح شده توسط نظام پرستاری كه به تصویب مجلس می رسند و وزارتخانه های « تعاون، كار و رفاه اجتماعی » و « بهداشت، درمان و آموزش پزشكی » نیز تاییدشان می‌كنند در بیمارستان های دولتی اجرا می شوند اما در بیمارستان های خصوصی به اجرا در نمی‌آیند.

وی در ادامه به قوانین ارتقاء بهره وری، كاهش ساعت كاری و تعرفه گذاری خدمات پرستاران اشاره كرد كه در بیمارستان خصوصی اجرا نشده اند.

به گفته ی خانم شفیعی، عدم اجرای قوانین حمایتی مجلس از پرستاران در بیمارستان های خصوصی، باعث شده است درآمد پرستاران بخش خصوصی كه مشمول قانون كار می شوند از درآمد پرستاران بخش دولتی، خیلی كمتر باشد.

این فعال صنفی در پایان با انتقاد از عملكرد وزارت كار در نظارت بر اجرای قوانین حمایتی از پرستاران در بیمارستان های خصوصی اظهار داشت: شاید اگر در ارزشیابی هایی صورت گرفته از بیمارستان های بخش خصوصی، اجرای قوانین امتیاز داشته باشد موجب شود این بیمارستان ها به اجرای قانون تمكین كنند.

گفتنی است این ارزشیابی ها توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز