خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران:

قانون ارتقاء بهره‌وری در بیمارستان‌های خصوصی اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۱۰

چكیده:‌ «طی ۳ الی ۴ سال گذشته، قانون ارتقاء بهره وری و کاهش ساعت کاری در بیمارستان‌های دولتی به اجرا در آمده اما در بخش خصوصی که پرستاران و کارکنانش مشمول قانون کار می‌شوند اجرا نشده است.»

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران از عدم اجرای قانون ارتقاء بهره‌وری و کاهش ساعت کاری در بیمارستان‌های خصوصی انتقاد کرد.

«مسعود نیازی» در این باره به ایلنا گفت: طی ۳ الی ۴ سال گذشته، قانون ارتقاء بهره وری و کاهش ساعت کاری در بیمارستان‌های دولتی هم به صورت مقدماتی و هم به صورت واقعی به اجرا در آمده اما در بخش خصوصی که پرستاران و کارکنانش مشمول قانون کار می‌شوند اجرا نشده است.

این فعال صنفی  بر لزوم پیگیری اجرای این قانون از طریق دو وزارتخانه بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد.

گفتنی است نخستین بند قانون ارتقاء بهره وری بر کاهش ساعت کاری متناسب با سابقه خدمت، سختی کار و کار در نوبت کاری متعارف تاکید کرده و ساعت کاری پرستاران را تا ۸ ساعت در هفته کاهش داده است.

در دومین بند از قانون ارتقاء بهره وری، برای شیفت شب و ایام تعطیل ضریب ۱/۵در نظر گرفته شده است. این ضریب به معنای آن است که مزد کار کردن در شیفت شب و ایام تعطیل یک و نیم برابر کار در ساعات معمولی است.

سومین بند این قانون ناظر بر سخت و زیان آور بودن حرفه پرستاری و آخرین بند بر نظام پرداخت پرستاران بر اساس تعرفه‌های خدمات و مبتنی بر عملکردشان تاکید می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز