خبرگزاری کار ایران

یك فعال صنفی:

حق اضافه كاری كارگران در «قانون كار دریایی» تصریح شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۶۹

چكیده:‌ «به کارگران دریایی بخش عرشه و موتور خانه که هنگام پهلو گرفتن شناور‌ها در نیمه‌های شب، مشغول به کارند باید اضافه کاری و شب کاری تعلق بگیرد.»

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس با اشاره به تدوین قانون كار دریایی، بر لزوم تصریح این قانون به پرداخت حق اضافه کاری کارگران دریانورد توسط شرکت‌های کشتیرانی تاکید کرد.

«غلامرضا زنگی‌اهرمی» در این باره به ایلنا گفت: کارگران دریانورد روزانه از ساعت ۶ صبح الی ۸ شب بر روی عرشه کشتی، در آبهای بین المللی و دور از خانه مشغول به کارند. ساعت اضافه کاری کارگران دریایی حدودا ۲۰۰ الی ۲۵۰ ساعت است.

وی تصریح کرد: به کارگران دریانورد بخش عرشه و موتور خانه که هنگام پهلو گرفتن شناور‌ها در نیمه‌های شب، مشغول به کارند باید اضافه کاری و شب کاری تعلق بگیرد که کارفرمایان بخش دریایی تاکنون در این رابطه کوتاهی کرده‌اند.

این فعال صنفی در پایان از فرماندهانی که با معرفی خود به عنوان نماینده کارگر در تدوین قانون کار دریایی به زیان کارگران دریانورد دخالت می‌کنند انتقاد کرد.

ظاهرا اشارهٔ آقای زنگی به حضور اعضای انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران در جلسات تدوین قانون کار است که پیش‌تر درباره‌شان به ایلنا گفته بود: ‌ «نمی‌توان تشکلی را که همگی اعضای هیات مدیره‌اش از فرماندهان ناوهای تجاری و مدیران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند انجمن صنفی کارگری دانست.»

گفتنی است وزارت کار و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نمایندگان دولت، شرکت‌های کشتیرانی به عنوان نمایندگان کارفرما و تشکلات کارگری دریانوردی به عنوان نمایندگان کارگر هر کدام با داشتن یک رای، در تهیه و تدوین پیش نویس قانون کار دریایی دخیل هستند. مطابق مصوبهٔ مجلس، این قانون تا پایان مرداد باید تدوین و آمادهٔ اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز