خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران:

بهبود معیشت پرستاران نیازمند بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل است

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۱۹

چكیده:‌ «پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های بخش خصوصی و آن دسته از بیمارستان‌های دولتی که مشمول قانون کار می‌شوند به دلیل تورم و شرایط نامناسب اقتصادی کشور با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند./ در صورت بازنگری کلی طرح طبقه بندی مشاغل، شرایط دریافتی پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها بهبود می‌یابد.»

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری پرستاران تهران، پایین بودن حقوق و مزایای پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها را با معایب طرح طبقه بندی مشاغل مرتبط دانست.

«مسعود نیازی» در این باره به ایلنا گفت: پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های بخش خصوصی و آن دسته از بیمارستان‌های دولتی که مشمول قانون کار می‌شوند به دلیل تورم و شرایط نامناسب اقتصادی کشور با مشکلات جدی معیشتی مواجه‌اند.

وی در ادامه بر لزوم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها و ارتقاء شغلی آنان تاکید کرد.

به گفته‌ی آقای نیازی، طرح طبقه بندی مشاغل پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ به دو دهه پیش باز می گرد كه تاكنون در آن بازنگری نشده است.

این فعال صنفی در پایان افزود: در صورت توافق کارفرمایان با بازنگری کلی طرح طبقه بندی مشاغل، شرایط دریافتی پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها بهبود می‌یابد.

گفتنی است ماده ۴۹ قانون کار تصریح می‌کند «به منظور استقرار مناسبات صحیح کارگاه با بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل مختلف در کارگاه، کارفرمایان مشمول این قانون موظفند با همکاری کمیته طبقه بندی مشاغل کارگاه و یا موسسات ذیصلاح، طرح طبقه بندی مشاغل را تهیه کنند و پس از تایید وزارت کار و امور اجتماعی به مرحله اجراء در آورند.»

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز